معاون استاندار و فرماندار اصفهان گفت: باتوجه به کمبود آب، منابع آب باید بیشتر از گذشته مدیریت شده و در این راستا، همه ذی نفعان باید در جلسات مربوطه، دعوت شوند که نهایتا این امر منتهی به وحدت نظر منطقی و نسبی خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳ 11 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، حسین سیستانی در چهارمین جلسه کارگروه منابع طبیعی، آب و کشاورزی شهرستان، خاطرنشان کرد: انجمن صنفی کشاورزان به عنوان یکی از بازوهای توانمند و مؤثر در بهبود مدیریت منابع آب است که از نقطه نظرات آنان باید به بهترین نحو استفاده شود.
فرماندار اصفهان با تأکید بر اینکه منابع آب باید بیشتر از گذشته مدیریت شود، افزود: باتوجه به کمبود آب، منابع آب باید بیشتر از گذشته مدیریت شده و در این راستا، همه ذی نفعان باید در جلسات مربوطه، دعوت شوند که نهایتا این امر منتهی به وحدت نظر منطقی و نسبی خواهد شد.
وی با بیان اینکه مطالبات کشاورزان، کاملا بحق و درست است، اظهار داشت: در مدیریت منابع آب باید به نقطه نظرات مشترکی برسیم که در این راستا، میزان محقق و عملی شدن اقدامی که بتواند رضایتمندی طرفین را استمرار بخشد، وجود خواهد داشت.
سیستانی با تأکید بر لزوم تعدیل میزان آب مصرفی و تنظیم الگوی کشت، تصریح کرد: ما باید با تعدیل مصرف آب و تنظیم الگوی کشت و افزایش سطح زیرکشت با میزان آب موجود و با استفاده از روش های نوین به تفاهم برسیم.
وی با اشاره به اهمیت تقسیم و توزیع آب، عنوان کرد: با پیگیری و همکاری انجمن صنفی کشاورزان شهرستان و شرکت آب منطقه ای، میزان آب جهت کشت پاییزه تأمین گردید که این امر شایسته تقدیر است.
فرماندار اصفهان درخصوص تأمین کود مورد نیاز اراضی زراعی نیز گفت: علیرغم کمبود کود مورد نیاز اراضی زراعی، تقریبا 50درصد از کود مورد نیاز متناسب با سطح اراضی زیر کشت در طول 3 دوره از سال زراعی براساس سامانه توزیع می گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار