رئیس حوزه هنری ایلام:
رئیس حوزه هنری ایلام گفت: نشست و کارگاه جریان شناسی شعر زنان ایران در چهار دهه اخیر ، فردا دوشنبه 23 دی ، ‌ ساعت 16، با حضور «لیلا کردبچه» برگزار می شود.
کد خبر: ۸۱۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 12 January 2020
 
 

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدعلی قاسمی اظهار کرد: با توجه به تحولاتی که چند دهه اخیر در حوزه شعر زنان بعد از انقلاب اسلامی به وجود آمده ،شعر و داستان  نگاه و رویکرد جدیدی در عرصه ادبیات فارسی به خود پیدا کرده است.

وی گفت:این رویکرد به‌گونه‌ای است که آثار شعر زنان در ایران بعد از انقلاب اسلامی دارای شاخص‌ها و ویژگی‌های خاص خود بوده و ازاین‌ رو و در راستای بررسی این رویکرد، حوزه هنری  اقدام به برگزاری این نشست و کارگاه تخصصی کرده است.

قاسمی تصریح کرد: این نشست با حضور شاعران زن استان ایلام و در قالب نقد و بررسی شعر زنان ایلام برگزار می‌شود و تعدادی از زنان شاعر استان ایلام به قرائت اشعار خود در حوزه‌های مختلف می‌پردازند و این اشعار موردنقد و بررسی قرار خواهند گرفت.

لیلا کردبچه پژوهشگر حوزه ادبیات و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی و دانشجوی دوره دکتری در رشته «ادبیات معاصر» در دانشگاه اصفهان است، کردبچه علاوه بر شعر، دستی در نقد و تحلیل تاریخ ادبیات نیز دارد.

از  کردبچه، کتاب‌ها و مجموعه اشعاری در حوزه‌های مختلف و ادبیات زنان ازجمله «برگرد و این پاییز با من باش» مجموعه ترانه و شعر محاوره، کتاب «متون نظم، مجموعه ادبیات»، «متون نثر، مجموعه ادبیات»، «بلاغت» و «ساختار نحوی زبان شعر امروز» منتشرشده است.

این نشست در سالن اجتماعات حوزه هنری ایلام برگزار خواهد شد./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار