سرتیپ دوم پاسدار مهدی معصوم بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان
کد خبر: ۸۱۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ 13 January 2020

حادثه سخت و دردناک است، اما باید مراقب باشیم که به دست خود خواست دشمن را انجام ندهیم، مراقب باشیم دشمن‌شاد نشویم، مراقب باشیم که نهادهای مهم و حساس انقلاب ازجمله رهبری نظام که ستون خیمه کشور است، تضعیف نشوند.

 انتشار بیانیه‌ای از سوی ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی به دلیل خطای انسانی سیستم پدافند هوایی همه را شوکه کرد. خبری که باور کردنش سخت است، اما حقیقت داشت. سردار حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با شجاعت تمام آبرویش را وسط گذاشت و در مقابل دوربین رسانه ملی قصور این حادثه را به جان خرید.

به گزارش ایسنا، این اتفاق آن‌قدر ناراحت‌کننده بود که قبل از هرکسی دل رهبر انقلاب را به درد آورد. ایشان در پیامی اعلام کردند: «با اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل درباره‌ حادثه‌ هواپیما مسافربری اوکراینی و اثبات دخالت خطای انسانی در آن، مصیبت درگذشت جان‌باختگان این حادثه‌ اندوه‌بار برای این‌جانب بسیار سنگین‌تر شد.»

مقام معظم رهبری ضمن ابراز همدردی عمیق و تسلیت مجدد به خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

بی‌شک صداقت مسئولان به‌خصوص فرماندهان و مقامات نیروهای مسلح که معتمدترین افراد در بین مردم هستند بر اعتبار آنان افزود، اما در این میان عده‌ای که همیشه به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به‌نظام جمهوری اسلامی هستند مجال یافتند تا به نهادهای انقلابی، نیروهای مسلح و بالاتر از آن به مقام رهبری نظام حمله کنند. عده‌ای هم که از تأخیر به وجود آمده در خصوص اطلاع‌رسانی این حادثه ناراحت و معترض بودند متأسفانه با معاندان نظام همراه شده و به‌جای اینکه آمریکای جنایتکار که مسبب اصلی حوادث ناگوار یک هفته اخیر بوده را موردحمله قرار دهند، نوک پیکان را به سمت مسئولان نظام اسلامی نشانه گرفتند.

البته تردیدی نیست که همه ملت ما در این حادثه، اندوهگین و داغدارند و خواستار برخورد با مقصران و خاطیان آن هستند، اما نباید بگذاریم این حادثه دردناک دستاویزی برای سوءاستفاده علیه کشور شود.

هنوز زمان زیادی از حوادث ۲۵ آبان ماه نگذشته که عده‌ای مزدور و فریب‌خورده به بهانه گرانی بنزین زندگی مردم را به آتش کشیدند و خسارت‌های فراوانی را به کشور تحمیل کردند. در آن موقع رهبر انقلاب از مردم خواست تا خط خود را از خط اغتشاشگران جدا کنند و بر لزوم دشمن‌شناسی در مواقع حساس تأکید کردند. تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری، بصیرت بالای مردم و تلاش نیروهای انتظامی و امنیتی باعث شد که ظرف ۴۸ ساعت آرامش به شهرهای کشور بازگردد و امید دشمن به یاس و ناامیدی بدل شود.

طرح‌ریزی ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی و هم‌رزمانش در بامداد روز جمعه ۱۳ دی‌ماه دقیقاً نشان‌دهنده اوج عصبانیت دشمن از امنیت و آرامش در کشور بود. تهدیدهای رئیس‌جمهور رژیم تروریستی آمریکا مبنی بر اینکه در صورت انتقام گرفتن، ۵۲ نقطه مهم ایران را موردحمله قرار می‌دهد با این هدف بیان شد که بتواند یک‌بار دیگر با حربه ایجاد اختلاف و تشتت در بین مردم و مسئولان، نظام اسلامی ما را متزلزل کند، اما حضور میلیونی در تشییع پیکر سردار سلیمانی و حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد نقشه رئیس‌جمهور قمارباز آمریکا را نقش بر آب کرد و باعث شد تا اختلاف و دودستگی به‌جای ایران در بین مقامات ایالات‌متحده ایجاد شود و نمایندگان کنگره قانون محدودیت اختیارات رئیس‌جمهور در مسائل جنگی را تصویب کنند.

وقتی عده‌ای با بی‌انصافی تمام بدون در نظر گرفتن جان‌فشانی‌های فراوان فرماندهان متعهد و ارزشی ستاد کل نیروهای مسلح در طول ۴۰ سال گذشته و حفاظت سیستم پدافندی کشور در برابر تجاوزهای هوایی دشمن به این نهاد تاخته و به تصاویر شهید سپهبد سلیمانی عزیز جسارت کردند و شعارهای ساختارشکنانه سر دادند، یک‌بار دیگر امید در دل دشمن قوت گرفت تا حدی که در شبکه‌های اجتماعی استعفای دسته‌جمعی فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح را دست‌به‌دست کردند.

حادثه سخت و دردناک است، اما نباید احساسی عمل کنیم. حتماً دستگاه قضائی با دستور صریح رهبر انقلاب به وظایف خود در خصوص برخورد با خاطیان و مقصران اصلی این حادثه اقدام خواهند کرد، اما ما باید مراقب باشیم که به دست خود خواست دشمن را انجام ندهیم، مراقب باشیم دشمن‌شاد نشویم، مراقب باشیم که نهادهای مهم و حساس انقلاب ازجمله رهبری نظام که ستون خیمه کشور است تضعیف نشود.

بی‌گمان حادثه هواپیمای اوکراینی آزمونی بزرگ برای ملت بزرگ و همیشه مقاوم ایران به شمار می‌آید. ملتی که چند روز قبل با حضور میلیونی در تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی نشان داد حاضر است جانشان را بدهند اما رهبر زنده بماند و انقلاب پابرجا باشد.

امروز بیش از هرزمانی نیازمندیم که دشمن را بشناسیم، مقام معظم رهبری روز ۱۹ دی‌ماه در جمع مردم قم نیز یکی از وظایف آحاد مردم در شرایط کنونی را «شناخت دشمن» دانستند و تأکید کردند: «نباید در شناخت دشمن دچار اشتباه شد و بااینکه همه می‌دانند دشمن عبارت از «استکبار، صهیونیزم و آمریکا» است، اما تلاش وسیعی با استفاده از شیوه‌های پیچیده تبلیغاتی برای تغییر نظر مردم در خصوص دشمن در دستور کار است.»

 آیت‌الله خامنه‌ای از دیگر وظایف مهم آحاد مردم در شرایط کنونی را آگاهی از نقشه دشمن و شیوه‌های مقابله با آن برشمردند و گفتند: «مردم باید نسبت به نقشه دشمن و راه‌های مقابله با آن شناخت داشته باشند.»

امام خمینی(ره) نیز همواره وحدت کلمه را رمز پیروزی ملت می‌دانستند و همیشه تأکید می‌کردند که اگر روزی اتحاد بین ملت ایران از بین برود، دشمن بر ما پیروز خواهد شد. آری ایجاد تفرقه، دودستگی و اختلاف بین مردم و مسئولان سیاستی است که رژیم‌های استکباری برای رسیدن به هدف خود از آن بهره می‌گیرند و بدون هیچ‌گونه جنگ و خون‌ریزی و هزینه‌ای به خواست خود دست پیدا می‌کنند. باید حواسمان باشد که اگر دشمن دست سردار سلیمانی را از تن جدا کرد علمش بر زمین نیافتد و سرداران این آب‌وخاک را حمایت کنیم تا علم را برداشته و بیرق این نظام را مقتدرانه به صاحب اصلی‌اش حضرت ولی‌عصر(عج) بسپارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار