مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: پرنده فروشان خیابان عطار نیشابوری که عامل گلایه و شکایت بسیاری از ساکنین این خیابان شده است بر اساس بند 20 ماده 55 قانون میتوان پلمب بشوند اما با این کار تنها بیکاری بسیاری از آنها می شویم و در نظر داریم با اختصاص زمینی از سوی شهرداری منطقه 10 اصفهان و همکاری دامپزشکی پرنده فروشان که تعداد آنها به 20 عدد می رسد را به مکان دیگری انتقال دهیم.
کد خبر: ۸۱۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ 14 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، محمد مجیری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اگر امروزه شاهد حرکت لاک پشتی ساماندهی مشاغل شهری در اصفهان هستیم به خاطر اینکه مستلزم همکاری وهماهنگی بین بخشی است .

وی که وعده جمع آوری وانتقال پرنده فروشان از خیابان عطار نیشابوری را تا پایان سال آینده اعلام کرد، گفت: به منظور ساماندهی پرنده فروشان که گاها شاهد ذبح مرغ هستیم مقرر شد در قالب یک مجتمع بهداشتی ذبح بانظارت کامل دامپزشکی صورت بگیرد.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری اصفهان تصریح کرد:  شهروندان ساکن در خیابان عطار نیشابوری گلایه‌های زیادی از فعالیت واحدهای پرنده فروشی دارند که قوانین برای ساماندهی آنها اجازه می‌دهد، اما دستگاه‌های مرتبط باید برای انجام آن همکاری لازم را داشته باشند تا استقرار واحدهای صنفی در مکان‌های مناسب صورت گیرد.

وی گفت: در شهر اصفهان ۱۲۰ هزار واحد صنفی پروانه‌دار و بدون پروانه فعالیت می‌کنند که وجود این تعداد باعث شده تعداد سفرهای صنفی در این شهر بیش از حد انتظار باشد.

مجیری با بیان اینکه روزانه در شهر اصفهان سه میلیون و ۷۰۰ هزار سفر انجام می‌شود، تصریح کرد: یک سوم از این سفرها معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار سفر صنفی است؛ بنابراین سفرهای صنفی باید مدیریت شود تا مردم به آسانی در شهر تردد داشته باشند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان ادامه داد: اکثر واحدهای صنفی شهر اصفهان در خیابان‌های اصلی استقرار یافته است؛ به عنوان مثال نساجی‌های کردآباد، موبایل فروشان میدان احمدآباد، فروشندگان تزئینات خودرو در خیابان صغیر، واحدهای خدمات خودرویی در خیابان نیرو، واحدهای عمده فروشی خشکبار در خیابان‌های ولیعصر، عبدالرزاق و جهاد و ... باعث اخلال در تردد شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ کارگاه طلاسازی در بافت تاریخی شهر فعال است، گفت: بازار لوازم خانگی در کوچه یخچال‌ها و در مجاورت آثار بی بدیل تاریخی نقش جهان مشکلات زیادی را در تردد شهروندان به وجود آورده است.

وی آلودگی بصری، صوتی و زیست محیطی را به عنوان مصادیق مزاحمت برای شهروندان عنوان کرد و گفت: در شهر زیست پذیر باید آلودگی‌های بصری، صوتی و زیست محیطی حذف شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در شهر اصفهان ۹۰ اتحادیه صنفی فعال است که اغلب واحدهای آنها از نظر محل استقرار دچار مشکل هستند و باید برای ساماندهی آنها اقدامات لازم انجام شود.

وی اظهار کرد: حدود ۲۰ طرح ساماندهی مشاغل در اولویت این سازمان قرار گرفته که بخشی از آنها اجرا و بخشی دیگر در مرحله انجام مطالعه است.

مجیری تأکید کرد: ساماندهی مشاغل کاری بسیار سخت، دشوار و پیچیده است و باید اتحادیه‌های صنفی، اتاق اصناف و کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت همچنین اداره کل دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان اظهار کرد: طبق ماده ۱۷ قانون نظام صنفی، متصدیان واحدهای صنفی علاوه بر دریافت پروانه کسب باید قوانین مربوط به ایمنی، بهداشت و سایر موارد صنفی را رعایت کنند.

وی با اشاره به ساماندهی پرنده فروشان خیابان عطار نیشابوری گفت: برای ساماندهی پرونده‌فروشان یک مجتمع پرندگان ضبحی با مشارکت شهرداری منطقه ۱۰ در حال احداث است که پس از اتمام ۲۰ واحد پرنده فروشی در اختیار این صنف قرار می گیرد.

مجیری از انتقال و ساماندهی کارگاه‌های تولیدی طلا و زیورآلات شهر اصفهان خبرداد و تصریح کرد: ۳۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی جی برای شهرک طلا و جواهر اصفهان در نظر گرفته شده و تا قبل از پایان سال جاری کلنگ عملیات اجرایی پروژه به زمین زده خواهد شد.

وی تأکید کرد: برای راه اندازی این شهرک تجربیات چهار شهر استانبول، تایلند، ایتالیا و امارات مورد مطالعه قرار گرفته است که با مشارکت بنیاد مستضعفان و جانبازان احداث خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به بودجه سال جاری گفت: بودجه امسال ۱۱۳ میلیارد تومان بود که برای سال آینده با یک جهش قابل توجه به ۲۹۰ میلیارد تومان افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان اظهار کرد: در جاده رضوان زمینی به مساحت ۱۴.۵ هکتار در نظر گرفته شده تا بزرگترین بازار بین المللی گل و گیاه، بازار ماهیان زینتی، پرندگان زینتی و... در یک محل تفرجگاهی و خرید کالا برای شهروندان احداث شود.

مجیری خاطرنشان کرد: فاز نخست بازار بین المللی گل و گیاه ارغوان پایان سال ۹۹ مورد بهره برداری قرار می گیرد که شامل سالن شش هزار و ۴۰۰ مترمربعی گل و سرشاخه، سالن دو هزار و ۵۰۰ مترمربعی کود و سم و ابزار باغبانی، محوطه سازی و سازه بی‌نظیر ۱۰ هزار مترمربعی برای گل‌های آپارتمانی، باغ و باغچه است.

وی با اشاره به سازه بزرگ گل آفتابگردان در بازار بین المللی گل و گیاه ارغوان اظهار کرد: این سازه به وسعت ۱۰ هزار مترمربع به ارتفاع ۲۶ متر احداث و در آن سالن نمایشگاهی گل قرار می‌گیرد و وسط گل آفتابگردان یک رستوران به ارتفاع ۱۳ متر که زیر آن فضایی از گل و زیبایی خواهد بود، احداث می‌شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تأکید کرد: در حال برندسازی برای مجموعه گل و گیاه ارغوان هستیم تا بتوانیم افراد توانمند صادراتی کشور را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای احداث بازار بین المللی گل و گیاه ارغوان هزینه شده است، تصریح کرد: براساس برآوردهای انجام شده بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه خواهد شد تا مکانی تفرجگاهی و خرید برای شهروندان مورد بهره برداری قرار گیرد.

راه اندازی مرکز بارانداز آبزیان در میدان مرکزی میوه و تره بار

مجیری با اشاره به راه اندازی مرکز بارانداز آبزیان در میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: ماهی‌های صیدی و دریایی شب هنگام از پنج استان به میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان ارسال می‌شود و پس از آماده سازی صبح هنگام به هفت استان شامل قم، تهران، یزد، مازندران، خوزستان، لرستان و چهارمحال بختیاری کشور صادر می شود؛ البته در گذشته این بارانداز در شهر شیراز بود که به اصفهان انتقال داده شده و در حال حاضر بارانداز اصلی کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی بارانداز آبزیان جلسات متعددی با اداره کل دامپزشکی، شیلات و بهداشت برگزار شده است، تصریح کرد: تالار ۲۳ میدان مرکزی میوه و تره بار را تخریب و درحال اجرای این پروژه هستیم تا ۱۴ واحد عرضه و بارانداز ماهی را احداث و آبان ماه سال آینده مورد بهره برداری قرار دهیم.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار