تردیدی وجود ندارد که انصاری‌فرد این تصمیم ها را با هماهنگی یحیی به این دو بازیکن ابلاغ کرد و دو خروجی بزرگ را برای پرسپولیس رقم زد. خروجی هایی که هواداران پرسپولیس را به زمستان 91 و جدایی جواد کاظمیان به دستور یحیی گل محمدی برد. نکته جالب این که ماهینی و احمدزاده در لیگ دوازدهم شاگرد گل محمدی بودند.
کد خبر: ۸۱۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ 15 January 2020

 24 ساعت پایانی نقل و انتقالات، چند اتفاق بزرگ را در برداشت که بدون تردید جدایی فرشاد احمدزاده و حسین ماهینی، در صدر این اتفاقات هستند.

ساعت ها پیش از این‌که گل‌محمدی به صورت رسمی سرمربی پرسپولیس شود، توافقاتی بین طرفین صورت گرفته بود اما این که قرارگیری فرشاد احمدزاده و حسین ماهینی در لیست مازاد نیز تصمیم او بود یا نه، پرسشی است که پاسخ آن فعلا در دسترس نیست. اما تردیدی وجود ندارد که انصاری‌فرد این تصمیم ها را با هماهنگی یحیی به این دو بازیکن ابلاغ کرد و دو خروجی بزرگ را برای پرسپولیس رقم زد. خروجی هایی که هواداران پرسپولیس را به زمستان 91 و جدایی جواد کاظمیان به دستور یحیی گل محمدی برد. نکته جالب این که ماهینی و احمدزاده در لیگ دوازدهم شاگرد گل محمدی بودند.

فهرست مازاد تصمیم گل محمدی بود؟

اخبار ورزشی- پس از این که عقربه های ساعت، به عدد 12 رسیدند و فصل نقل و انتقالات به پایان رسید، در مقابل خروجی های پرسپولیس سه نام قرار داشت: آدام همتی، فرشاد احمدزاده، حسین ماهینی و البته براندائو جونیور که کمی زودتر به در خروجی هدایت شده بود. این اسم ها در شرایطی ار فهرست پرسپولیس خط خوردند که در ابتدای نیم فصل، امید عالیشاه و آدام همتی در لیست مازاد بودند. اگر چه مدیران باشگاه، این خبر را به صورت رسمی در خروجی سایت پرسپولیس قرار دادند اما غیبت این دو در تمرینات، صحت خبر را تائید کرد.

پرسش اصلی در این بین این است که چگونه امید عالیشاه از لیست مازاد گریخت و فرشاد احمدزاده و حسین ماهینی از پرسپولیس جدا شدند؟ به نظر می‌رسد پاسخ را باید در تحولات یک هفته اخیر باشگاه جستجو کرد؛ جایی که جدایی گابریل کالدرون از جمع سرخ ها قطعی شد و یحیی گل محمدی جای او را گرفت و تصمیم گرفت عالیشاه از این تیم نرود. در عوض فرشاد و ماهینی که در نیم فصل اول هم عملکرد خوبی نداشتند، از تیم رفتند تا دوران نسبتا طولانی بازی در پرسپولیس، برای هر دو تمام شود.

اگر گل‌محمدی این تصمیم را گرفته باشد، فارغ از این فرضیه که او نمی‌خواهد با بازیکنان باتجربه کار کند، یک فرضیه دیگر نیز قابل بررسی است. این که او قصد دارد کار خود برای تابستان را راحت کند و در صورت تداوم حضور، با هزینه کمتری لیست مازاد بعدی را بنویسد. چون حتی با جدایی یک بازیکن دیگر به جز براندائو نیز پرسپولیس جای خالی برای خرید اوساگوآنا و استوکس را داشت.

فرشاد و آدام در جنوب؛ ماهینی کجا می‌رود؟

از سرنوشت براندائو جونیور خبری در دسترس نیست و شاید برای هواداران پرسپولیس نیز اهمیتی نداشته باشد که این مهاجم برزیلی چه سرنوشتی خواهد داشت. اما سه بازیکن دیگر تصمیم گرفتند تا فوتبال خود را در ایران ادامه دهند. آدام همتی به پارس جنوبی رفت تا دومین تیم باشگاهی خود در ایران را تجربه کند و فرشاد احمدزاده نیز پس از مذاکره ناموفق با تراکتور، در آخرین دقایق نقل و انتقالات راهی فولاد شد.

حسین ماهینی اما شب گذشته با وجود پیشنهادات زیاد، با هیچ تیمی قرارداد نبست. وی احتمالا در روزهای بعدی تیم خود را مشخص خواهد کرد و باید دید راهی کدام تیم خواهد شد. او به جز پرسپولیس سابقه بازی در ذوب آهن و ملوان را نیز دارد.

لیست 18 نفره و دو جای خالی

به هر حال اتفاقی که رخ داده باعث شده تا پرسپولیسی ها 16 بازیکن بزرگسال در لیست خود داشته باشند که با جذب احتمالی آنتونی استوکس، این عدد به 17 افزایش خواهد یافت. بازیکنان بالای 18 سال پرسپولیس به شرح زیر هستند: علیرضا بیرانوند، بوژیدار رادوشوویچ، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، مهدی شیری، محمد انصاری، کمال کامیابی نیا، محسن ربیع خواه، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، مهدی ترابی، امید عالیشاه، کریستین اوساگوآنا، علی علیپور و وحید امیری. بشار رسن و محمد نادری نیز در فهرست زیر 25 سال جای دارند.

بنابراین پرسپولیسی ها دو جای خالی دارند که در تلاشند با جذب آنتونی استوکس یکی را پر کنند اما برای دیگری برنامه خاصی وجود ندارد و بعید است از سهمیه فیفا هم استفاده شود. همچنین سرخ ها احتمالا محمد سلطانی‌مهر را خریداری خواهند کرد تا یک هافبک دفاعی را نیز در فهرست زیر 23 سال داشته باشند./فرتاک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار