کد خبر: ۸۱۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸ 14 January 2020

تولیت آستان قدس رضوی گفت: به فرموده رهبر انقلاب سپهبد سلیمانی فوق جناح ها اما ذوب در انقلاب بود، او طراح، تئوریسین قوی و چیره دست، اهل عمل و عملیات بود.
به گزارش تابناک کرمان، بعد از ظهر امروز مراسم هفتمین روز خاکسپاری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید حاج ابو مهدی المهندس و سردار شهید حسین پور جعفری با حضور تولیت آستان قدس رضوی، خانواده این شهدای گرانقدر، جمعی از شیوخ عشایر عراق، برخی مسئولان ‌لشکری، کشوری، استانی و مردم شهید پرور کرمان در مصلی امام علی (ع) این شهر برگزار شد.

شهید حاج قاسم سلیمانی فراجناحی اما ذوب در انقلاب بود/ پاسخ قاطع سپاه هیمنه آمریکا را نابود کرد

حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم اظهار داشت: از میان مردم مردانی هستند که با خدای خود عهد و پیمان بستند برخی از آنها در راه عهد و پیمان خود به شهادت می رسند و برخی منتظرند و از عهد خود برنمی گردند، این اجتماع عظیم و باشکوه برای مردانی است که تجلی عینی آیات قرآن بودند.

وی افزود: ما در تاریخ انسان های جنگجو و قهرمان زیاد داشته ایم اما همه آن ها نتوانستند با مردم ارتباطی عمیق، عاطفی، احساسی و قلبی ایجاد کنند.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز داشت: حاج قاسم سلیمانی قهرمان و شجاع بود، امنیت کشورهای ایران، عراق و سوریه مدیون تدبیرهای سردار دلاور اسلام است اما اینها به تنهایی نمی تواند بین مردم و او پیوندی عمیق ایجاد کند.

حجت الاسلام مروی مطرح کرد: حاج قاسم امتداد نسلی بود که حضرت علی (ع) بعد از جنگ صفین در فراق آنها اشک می ریخت و در حسرت دیدار مجدد آن ها بود.

حاج قاسم امتداد نسل عمار و ذوالشهادتین و ابن تیهان است

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) می فرماید این مردان خدا آنچه را که از قران می دانستند در زندگیشان عملی کردند، حاج قاسم امتداد نسل عمار و ذوالشهادتین و ابن تیهان است.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: مومن هم در عمل محکم است و هم در فکر و اندیشه دارای قوت و استحکام است، عمل سدید یعنی به بهترین شکل انجام دادن، ایستادن و در مقابل سختی ها مقاومت کردن، حاج قاسم مرد ایستادگی بود.

حجت الاسلام مروی یادآور شد: حضرت علی (ع) می فرماید عمل را آغاز کنید، به سرانجام برسانید و ثابت قدم باشید، شهید سلیمانی مصداق واقعی این سخن است، او با فکری درست می اندیشید عمل و ایستادگی می کرد.

حاج قاسم هیچگاه از روی عواطف و احساسات تصمیم نمی گرفت

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب در سخنان خود فرمودند حاج قاسم برای هر کار خود استدلال داشت، از روی عواطف و احساسات تصمیم نمی گرفت، خطی را که از دوران نوجوانی آغاز کرد تا لحظه شهادتش بدون کمترین تزلزلی ادامه داد.

تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: افراد بسیاری در کنار حاج قاسم بودند که مسیرشان عوض شد اما او با قدرت در این مسیر نورانی ماند تا شهید شد.

حجت الاسلام مروی افزود: شهید سلیمانی به راهش پایبند بود در سخت ترین شرایط و دشوارترین موقعیت ها کسی در او تزلزلی مشاهده نکرد، گاهی در زندگی فشار ها انقدر زیاد می شود که ایمان افراد متزلزل می شود و دچار شک و تردید در مسیری که انتخاب کردند، می شوند.

وی گفت: حاج قاسم سختی ها، دشواری ها، جنگ ها و مبارزه ها در چند کشور را به جان خرید، خسته نشد و به راهش ادامه داد، هیچگاه نگفت من وظیفه ام را انجام داده ام، نشاط، شادابی و احساس مسئولیت و ایمان راسخ خود را تا لحظه شهادت حفظ کرد.

تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: در جنگ احد مسلمانان به دلیل اشتباه فردی پیروزی را با شکست تعویض کردند و مسبب تحمیل سخت ترین شرایط بر پیامبر اکرم (ص) شدند.

حجت الاسلام مروی اذعان کرد: یک سال بعد ابوسفیان که دیگر توانایی جنگ نداشت، فردی را انتخاب کرد تا در دل مسلمانان رعب و وحشت ایجاد کرده و قدرت کفار را به رخ آن ها بکشد و چندین برابر جلوه دهد تا مسلمانان قصد جنگ نکنند.

وی ادامه داد: این جنگ روانی انجام شد، آن ها سعی کردند دل مردم را خالی کنند اما این تهدیدها در دل مومنین رعب ایجاد نکرد و بر ایمان آنها افزود.

توکل به خداوند ایمان قلبی حاج قاسم در نجات سوریه بود

تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: بارها به حاج قاسم گفتند سوریه از دست رفته و دیگر امیدی به بازگشت آن نیست، اینها نه تنها در دل او رعب ایجاد نکرد بلکه ایمان او بیشتر شد و با توکل به خدا سوریه و عراق را از چنگال داعشیان وحشی بیرون آورد.

حضور جمعیت میلیونی در تشییع سیدالشهدای مقاومت نشانگر اخلاص حاج قاسم بود

حجت الاسلام مروی یادآور شد: حضور این جمعیت ده ها میلیونی در تشییع سیدالشهدای مقاومت نشانگر اخلاص حاج قاسم بود، او دنبال انجام وظیفه بود، در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کرد و هیچ تهدیدی در اراده او خللی وارد نکرد، با هیچ تعریفی نمی توان این حضور چندین میلیونی از اقشار مختلف را توصیف کرد.

وی تاکید کرد: سردار شهید اسلام داعش را نابود کرد چه عمل صالحی از این اقدام بالاتر است در حالیکه رئیس جمهور قبلی آمریکا گفته بود بیست سال طول می کشد تا داعش را زمین گیر کند، حاج قاسم سلیمانی در کمتر از چند ماه آن ها را نابود کرد.

رسوخ محبت حاج قاسم در دل ها پاداش قدم در راه خدا است

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: حاج قاسم تیم رسانه ای نداشت و هر هفته در شبکه ها ظاهر نمی شد اما چون برای خدا قدم برداشت خدا محبت او را در دل ها قرار داد او عبد صالح خدا بود.

سپهبد سلیمانی فراجناحی اما ذوب در انقلاب بود

حجت الاسلام مروی گفت: به فرموده رهبر انقلاب سپهبد سلیمانی فراجناحی اما ذوب در انقلاب بود، او طراح، تئوریسین قوی و چیره دست، اهل عمل و عملیات بود.

وی افزود: سردار شهید سلیمانی واقعا یک سرباز تسلیم فرمانده بود، دشمن زبون جرات نکرد و نتوانست با او رو در رو بجنگد، دزدانه در نیمه های شب با هواپیمای بدون سرنشین او را به شهادت رساند.

پاسخ قاطع سپاه هیمنه آمریکا را نابود کرد

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران پاسخ خوبی به آمریکا داد، بعد از جنگ جهانی دوم هیچ حکومتی جرات نکرد یک گلوله به سمت آمریکا شلیک کند اما نیروهای مسلح ما بزرگترین پایگاه آن ها را نابود کردند، هیمنه آمریکا نابود شد و نتوانست در مقابل ایران امنیت خود را حفظ کند.

حجت الاسلام مروی ادامه داد: آمریکا سعی دارد با جنگ رسانه ای شکست خود را توجیه کند و سقوط هواپیمای اوکراینی را علمی برای دستیابی به هدف خود قرار داده است.

در حادثه سقوط هواپیما خطا صورت گرفته اما منشا آن روشن نشده است

وی مطرح کرد: ما از سقوط هواپیمای اوکراینی سخت متاثریم، حراست از جان یک نفر هم برای ما عزیز است، متاسفانه خطا صورت گرفته اما منشا آن روشن نشده است، چرا این خطا صورت گرفت؟ آیا اقدام لشکر سایبری آمریکا نبود همانطور که لشکر سوری به اشتباه به سمت هواپیمای روسیه شلیک کرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: عده ای از سربازان بدون یونی فرم آمریکایی در ایران راه افتادند و حادثه هواپیما را بهانه کردند و با حرکات حقیرانه خود سعی در پوشاندن خفت آمریکا در عراق داشتند و می خواستند حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع را تحت شعاع قرار دهند.

آمریکا سیلی خورده، کج فهمی است که فکر کنیم آمریکا دست بر می دارد

حجت الاسلام مروی بیان کرد: ما در حال جنگ با آمریکا هستیم، جنگ فقط نظامی نیست، آمریکا سیلی خورده و آرام نمی نشیند کج فهمی است که فکر کنیم آمریکا دست بر می دارد اما اگر حضور انقلابی خود را مردم به رخ آمریکا بکشانند آن ها هیچ غلطی نمی توانند انجام دهند.

وی ادامه داد: ما از سرداران عزیز سپاه، سردار سلامی و حاجی زاده تشکر می کنیم آن ها در برابر آمریکا با صلابت، قدرت و شجاعت عمل کرده اما در برابر مردم گفتند گردن ما از مو باریک تر است، ما این صلابت در برابر دشمن، ادب و تواضع در برابر مردم را تحسین می کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: بچه های شهدای مدافع حرم به حاج قاسم عمو می گفتند، او در برابر دشمن با صلابت و در برابر مردم نرم و لطیف بود بچه های مدافع حرم عموی خود را هم از دست دادند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار