عضو شورای علمی کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی حضرت امیرالمومنین امام علی(ع):
عضو شورای علمی کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) گفت: اثبات حقانیت ولایت و خلافت امیرالمومنین(ع) از مهم‌ترین اهداف این کنگره می‌تواند باشد تا بدین وسیله از گمراهی افراد جلوگیری شود.
کد خبر: ۸۱۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴ 15 January 2020

دکتر سید محمد تقی طیب با اشاره به برگزاری گنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) در اصفهان اظهار داشت: مهم‌ترین مسئله‌ای که این کنگره می‌تواند به آن بپردازد، اثبات حقانیت ولایت و خلافت امیرالمومین(ع) است. در این کنگره باید ثابت کنند که ولایت و خلافت این امام حق است و خلافت آن غصب شده است.
وی درخصوص اینکه اهمیت نگاه به موضوع ولایت چیست، افزود: در قدم نخست اهمیت این موضوع اثبات حقانیت امام علی(ع) است. پس اینکه موفق به تبیین حقانیت و خلافت حضرت علی(ع) شدیم موضوعاتی همچون هدایت و ارائه نهج‌البلاغه در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد.
عضو بخش علمی گنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) درباره تاثیرگذاری این کنگره در افراد عام و خاص بیان کرد: این موضوع همیشه بوده و علمای ما در طول تاریخ به دنبال همین موضوع بوده‌اند. کتاب‌های بسیاری را نیز در مورد حقانیت امام علی(ع) نوشته‌اند و باید این مسئله همواره در جامعه مطرح باشد. برخی در این مورد شبه القا می‌کنند و باعث گمراهی افکار می‌شوند.
وی تصریح کرد: این افراد در برخی اوقات می‌گویند حضرت علی(ع) ولایت دارد اما حق خلافت ندارد و حکومت را باید مردم مشخص کنند که این موضوعات صحیح نیست. ولایت و خلافت حضرت علی(ع) دست مردم نیست و این موضوع را خدا تعیین کرده است. خداوند امامان معصوم(ع) و خلافت پیامبران را مشخص می‌کند و حتی خود پیامبران نیز اجازه ندارند که براساس تصمیم خود خلیفه اعلام کنند بلکه خداومند برای آن‌ها مشخص می‌کند و او به پیامبر(ص) اعلام کرد که خلیفه تو علی(ع) است.
آئین اختتامیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) فردا پنجشنبه 26 دی 1398 از ساعت 8 صبح با سخنرانی مرجع عالیقدر آیت الله العظمی مظاهری و دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار