امام جمعه موقت اصفهان:
امام جمعه موقت اصفهان گفت: بهره‌گیری از محتوای کنگره‌هایی همچون کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور ضرورت دارد.
کد خبر: ۸۱۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲ 15 January 2020

حجت‌الاسلام محمد تقی رهبر با اشاره به کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) اظهار داشت: در حال حاضر جامعه امروز به سیره و سیاست امیرالمومنین(ع) که امامی پاک و عادل بود نیاز اساسی دارد.
وی با تاکید به اینکه با اوضاع بحرانی کنونی که در دنیا امروز شاهد هستیم و جوامع انسانی را بی‌عدالتی، استبداد زورمداری از مسیر عدالت انسانی منحرف کرده، ادامه داد: وظیفه داریم به عنوان شیعیان امام علی(ع) به دنیا نشان دهیم نمونه حکومت شیعی کدام است، این در حالی بوده که 40 سال از انقلاب می‌گذرد و امروزه از سیره و کلام امیرالمومنین(ع) می‌توان استفاده کرد.
امام جمعه موقت اصفهان در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) بیان کرد: اگر بخواهم بگویم نقش اسلام در تربیت انسان‌ها چگونه بود نمونه بارز آن را می توان حضرت علی(ع) دانست که پرورش یافته مکتب اسلام است.
وی افزود: اخلاق و سیره حضرت علی(ع) به گونه‌ای بود که حتی برخی از نویسندگان و کارشناسان غیر مسلمان نیز عدالت و انسانیت حضرت علی(ع) را راهی برای نجات انسان می‌دانند.
رهبر بیان داشت: با توجه به تمام این موارد امروزه به سیره امیرالمومنین(ع) نیاز داریم و برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌تواند در این راستا اثرگذار باشد و بدون شک حضور پرشور دانشگاه‌ها و حوزه علمیه و پوشش قوی توسط رسانه‌ها می‌تواند تاثیرات بیشتری داشته باشد.
وی با انتقاد از اینکه سازمان‌ها و نهادها کمتر به چنین رویکردهایی اقبال نشان می‌دهند، خاطرنشان کرد: مدیران ما به فرهنگ علوی نیاز دارند و امید داریم برگزاری چنین برنامه‌هایی تاثیرات خوبی را در ادامه به همراه داشته باشد و این در حالی است که برخی از اداره و سازمان‌ها به این موضوع تن نمی‌دهند.
امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها باید به سمتی حرکت کنند که نهج‌البلاغه و آموزه‌های آن را فازغ از موقت بودن جزوی از مفاهیم درسی خود قرار دهند.
وی درباره اجرا هر چه بهتر کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمونین بیان کرد: آثاری که به کنگره ارسال شده را در جهت ارتقا و انتقال هر چه بهتر آن باید تلاش کرد تا به مرحله عملیاتی شدن که والاترین مرحله است دست یابیم.
آئین اختتامیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) فردا پنجشنبه 26 دی 1398 از ساعت 8 صبح با سخنرانی مرجع عالیقدر آیت الله العظمی مظاهری و دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار