رییس جمهور:
رییس جمهوری گفت: بازخوانی فرهنگ و اندیشه علی(ع) باید در جامعه در افقی گسترده صورت بگیرد و برگزاری این کنگره می‌تواند گامی موثر در جهت معرفی شخصیت آن انسان کامل باشد و جامعه اسلامی را با فرهنگ علوی آشنا کند.
کد خبر: ۸۱۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ 16 January 2020

 به گزارش تابناک، حسن روحانی روز پنجشنبه در پیامی به کنگره بازخوانی ابعاد شخصیت امیرالمومنین امام علی(ع) در اصفهان که به‌وسیله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خوانده شد؛ افزود: این منبع غنی علمی برای حتی غیر مسلمانان نیز قابل بهره برداری می‌باشد، همه محققان عرصه‌های علمی و نیز دولتمردانی که در جست و جوی الگوی جامع حکومتی سالم و عدالت محور هستند می‌توانند از این منبع پرمحتوا توشه برگیرند و نیاز خود را تامین نمایند.

وی تصریح کرد : امروز برای ما که خود را شیعه و پیرو آن امام بزرگ می‌دانیم درس‌های حیات بخش و تعالیم انسان ساز و آموزه‌های جامعه ساز آن وصی بر حق رسول خدا باید سرلوحه تفکر و سرمشق عمل باشد.

 روحانی افزود: اگرچه هرگز توان دستیابی به قله رفیع کمالات او را نداریم ولی به فرمایش خود آن وجود مقدس باید با پارسایی و مجاهدت و پاکدامنی و راستی این راه نورانی و خطیر را بپیماییم و چه به‌جاست همه جامعه اسلامی با هر تفکر بعد از گذشت این همه سال از شهادت مظلومانه‌اش به پیشگاه مقدس او و نیز پیشگاه مولا و مراد و محبوب او حضرت خاتم النبیین محمد المصطفی(ص) و در نهایت به پیشگاه خداوند خالق علی و منت گذارنده بر همه هستی به خلق او عذر تقصیر بیاوریم که در شناخت او کوتاهی کردیم و از فرصت درک راه و مشی او غافل ماندیم و ندانستیم که اگر علی(ع) و فاطمه(س) و فرزندان مظلوم و بیان آنان از معرفت دینی را از فرهنگ اسلام جدا کنیم سرمایه چندانی برای جامعه اسلامی باقی نمی‌ماند.

رییس جمهور تاکید کرد : بازخوانی فرهنگ و اندیشه علی(ع) باید در جامعه در افقی گسترده صورت بگیرد و برگزاری این کنگره می‌تواند گامی موثر در جهت معرفی شخصیت آن انسان کامل باشد و جامعه اسلامی را با فرهنگ علوی آشنا کند.

وی بیان داشت: اندیشه و سلوک عملی امام علی (ع) به ویژه در دوره تصدی حکومت بر جامعه اسلامی حاوی نکات درس آموز فراوانی است که به عنوان یک منبع اجتهادی مستحکم برای همه مسلمانان قابل استفاده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار