دستگاه جرقه زن صنعتی ایمن با قابلیت تولید جرقه با شدت و قدرت قابل کنترل در شیراز ساخته و به تولید رسید.
کد خبر: ۸۱۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴ 16 January 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر عامل شرکت دانش بنیان گفت: کاهش ولتاژ ورودی به دستگاه از ۲۲۰ ولت برق شهری به ۱۲ تا ۲۴ ولت اولین و مهمترین قابلیت ایمن سازی در این دستگاه است.
موذنی افزود: فناوری به کار رفته در این دستگاه به گونه‌ای است که، این دستگاه برای راه اندازی دیگر نیازی به برق ۲۲۰ ولت ندارد.
وی با بیان اینکه نمونه‌های موجود در بازار با مهندسی معکوس و کپی برداری از نمونه خارجی ساخته شده است، اظهارداشت: این قابلیت سبب شده هزینه‌های مربوط به تجهیزات خاص و حجیم حفاظتی، کابل‌ها و اتصالات خاص، جعبه‌های خاص نگهدارنده تجهیزات در مسیر انتقال برق ۲۲۰ ولت به آن به حداقل ممکن یعنی یک دهم رسید به گونه‌ای که تمامی تدابیر حفاظتی و ایمنی در یک جعبه کوچک خلاصه شده.
وی گفت: مدار داخلی این سیستم توان علمی تولید ۸ تا ۵۰ هزار ولت را دارا است.
حمیدی عضو دیگر شرکت گفت: تعبیه مدار تخلیه ولتاژ و نشانگر LED بر روی دستگاه جرقه زن از ویژگی‌های دیگر رقابتی و منحصر به فرد این دستگاه نسبت به نمونه موجود در بازار است.
وی افزود: چراغ ال‌ای دی بر روی جعبه در حالت روشن نشان دهنده عملکرد درست و ایمن دستگاه است و در صورت خاموش بودن یک هشدار برای اپراتور است که مشکلی بر سر راه مدار است که باید با حفظ نکات ایمنی آن را برطرف نمود.
حمیدی اظهارداشت: جرقه‌ای که باید از طریق ولتاژ ایجاد شده در دستگاه تولید شود و از مدار دستگاه خارج شود، اگر به هر دلیلی تولید نشود، ولتاژ ذخیره شده در دستگاه توسط مدار تخلیه خنثی می‌شود.
این تدبیر حفاظتی سبب می‌شد تا ولتاژ برگشتی در این دستگاه ایجاد نشود که سبب برق گرفتگی اپراتور، یا آسیب زدن به تجهیزات کنترلی آن شود.
دستگاه جرقه زن پرتابل یا دستی محصول منحصر بفرد دیگر این شرکت از این نوع است که باوجود دارا بودن بدنه فلزی، اما ایمن طراحی و ساخته شده است در صنایع کوچک تر، چون کارگاه‌های عرق گیری کاربرد دارد.
این شرکت که در مرحله تولید نیمه انبوه است تاکنون ۳۰ نمونه از این دستگاه جرقه زن را برای صنایع گاز تولید کرده که کاربردی شده و تعداد ۵۰ نمونه از این دستگاه را هم برای شرکت‌های گاز استانی و صنایع مس در دست تولید دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار