دبیر فدراسیون:
دبیر فدراسیون ورزش ناشنوایان با بیان این که از وزارت ورزش و جوانان خواسته‌ایم، بحث اشتغال و استخدام قهرمانان ناشنوا را در دستور کار قرار دهد، گفت: این قول را گرفتیم که بحث اشتغال و معیشت این ورزشکاران در آینده نه چندان دور حل شود.
کد خبر: ۸۱۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 19 January 2020

حمید بنی‌تمیم درباره برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشتی فرنگی ناشنوایان کشور و انتخابی تیم‌ملی در اهواز، اظهارکرد: مسابقات از نظر کیفی و کمی در سطح قابل قبولی برگزار شد و مسئولان استان خوزستان زحمت بسیاری در این زمینه کشیدند. همچنین نفراتی که در این رقابت‌ها عنوان قهرمانی را کسب کردند، از شانس اول برای حضور در مسابقات جهانی که خرداد ماه سال آینده برگزار می شود، برخوردار هستند.

وی با اشاره به استقبال خوب فرنگی‌کاران ناشنوا کشور از این مسابقات، عنوان کرد: خیلی از ورزشکارانی که در سال‌های نه چندان دور قهرمان جهان بودند نیز در این رقابت‌ها حضور داشتند.

دبیر فدراسیون در مورد کشتی ناشنوایان خوزستان نیز گفت: خوزستان با تیم کاملی در رقابت‌های کشوری حضور نداشت و هنوز نمی‌دانم دلیل اصلی این موضوع چیست. شاید خدا را شکر در این استان ناشنوای زیادی وجود ندارد، اما اگر به خاطر این بود که این افراد ساماندهی نشده‌اند، جای تاسف دارد.

وی ادامه داد: من ۲۰ روز پیش از آقای قبشه‌دزفولی، ورزشکار مدال‌آور خوزستان در کشتی فرنگی ناشنوایان و مسلم شیرزاد، سرمربی خوزستانی تیم‌ملی کشتی ناشنوایان در رده سنی جوانان، خواستم که ورزشکاران ناشنوا خوزستان را برای رقابت‌های کشوری در اهواز جمع کند زیرا تاکنون تیمی در خوزستان در کشتی فرنگی ناشنوایان وجود نداشته است. به هر حال برای اولین بار توانستند هفت هشت نفر را جمع کنند و در این رقابت‌ها شرکت دهند.

بنی‌تمیم گفت: امیدوارم اگر کشتی‌گیر ناشنوایی در خوزستان است، ساماندهی و اگر استعدادی در این رشته وجود دارد نیز معرفی شود. این قول را هم از رییس هیات کشتی خوزستان گرفتیم تا شرایطی را فراهم کند تا اگر کشتی‌گیر ناشنوایی در سطح استان وجود دارد، بتواند به صورت رایگان در سالن‌های کشتی سراسر خوزستان در کنار کشتی‌گیران شنوا و زیر نظر مربیان رسمی فدراسیون کار کنند.

وی در پایان درباره برنامه‌های فدراسیون ورزش ناشنوایان نیز عنوان کرد: برنامه‌های مسابقات کشوری و اردوهای تیم‌ملی برای اعزام به رقابت‌های جهانی در رشته‌های مختلف از جمله کشتی، والیبال، تکواندو و جودو، جزو برنامه‌های کوتاه مدت فدراسیون هستند. برای انجام برنامه‌های بلند مدت نیز از وزارت ورزش قول گرفته ایم تا بتوانیم در تهران و شاید یکی دو استان دیگر، مجموعه های ورزشی ویژه ناشنوایان تعریف کنیم. همچنین از وزارت ورزش خواسته‌ایم، بحث اشتغال و استخدام قهرمانان ناشنوا را در دستور کار قرار دهد و این قول را گرفتیم که بحث اشتغال و معیشت این ورزشکاران در آینده نه چندان دور حل شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار