رییس اداره امور زیربنایی جهاد کشاورزی کاشان گفت: ۲۸ رشته از قنات‌های این شهرستان با تخصیص هشت میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال در سال‌جاری مرمت و بازسازی شده است.
کد خبر: ۸۱۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ 19 January 2020

علی محلوجی‌بیدگلی افزود: اعتبار مورد نظر برای بازسازی قنات‌هایی که در اثر جاری شدن سیل از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کاشان پیش‌بینی شد، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بود.

وی بیان کرد: با اختصاص یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال از محل این اعتبارها عملیات سرشکاف، آواربرداری، کول‌گذاری و گوم‌سازی ۱۰ رشته قنات در مشکات و روستاهای قهرود، پنداس، بالاعباس‌آباد و سادیان انجام شد.

رییس اداره امور زیربنایی جهاد کشاورزی کاشان اضافه کرد: ۱۵ رشته قنات نیز در  قمصر، نیاسر و روستاهای قزاآن، جوینان، خزاق، سن‌سن، نشلج، ورکان و آزران با هزینه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارهای ملی جبران خسارت‌های سیل، بازسازی و تعمیر شده است.

وی یادآور شد: جاری شدن سیل در نتیجه بارش‌های رگباری باران و ذوب شدن ناگهانی برف در ارتفاعات از روزهای پایانی سال ۹۷ تاکنون به ۶۰ رشته قنات بین ۱۰ تا ۹۰ درصد خسارت وارد کرده است که هزینه بازسازی و مرمت آنها افزون بر ۲۵ میلیارد ریال برآورد شده بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار