رئیس هیات کبدی استان کرمانشاه با اشاره به حضور نماینده‌ای از کرمانشاه در رقابت‌های لیگ برتر کبدی گفت: درحالی با سخت ترین شرایط به مسابقات می‌رویم که هیچکدام از مسئولین به وعده‌هایی که برای حمایت از تیم دادند، عمل نکردند.
کد خبر: ۸۱۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 20 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،مختار صیدی ، به بیان مشکلات این روزهای تیم کبدی کرمانشاه که در مسابقات لیگ برتر حضور یافته پرداخت و اظهار کرد: سال گذشته با توجه به وجود استعدادها و پتانسیل‌‎هایی که کبدی کرمانشاه داشت، در رقابت‌های لیگ دسته اول کشور شرکت کردیم و توانستیم با قهرمانی در این لیگ، راهی لیگ برتر شویم.

وی افزود: حضور در لیگ برتر، هزینه‌های بیشتری می‌خواست، برای همین رایزنی‌هایی را با بخش‌های خصوصی کرمانشاه داشتیم تا بتوانیم اسپانسری برای تیم پیدا کنیم، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

رئیس هیات کبدی کرمانشاه تصریح کرد: در نهایت این موضوع را با استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان در میان گذاشتیم و آنها موافقت کردند به تیم ما کمک کنند و قرار شد تا برآوردی از میزان هزینه‌هایی که برای حضور در این لیگ نیاز داریم، انجام دهیم.

وی تاکید کرد: براساس این برآورد برای اینکه بتوانیم با حداقل هزینه‌ها در لیگ برتر حضور داشته باشیم به نزدیک به 200 میلیون تومان پول نیاز داشتیم و همین برآورد هزینه را به استانداری دادیم تا نیمی از آن را اداره کل ورزش و جوانان و نیمی دیگر را استانداری تامین کنند.

صیدی یادآورشد: طبق وعده‌‎ای که مسئولین داده بودند در رقابت‌های لیگ برتر شرکت کردیم تا بعدا کمک‌های آنها را دریافت کنیم، اما هیچ خبری نشد و فقط اداره کل ورزش و جوانان مبلغ ناچیزی برای ورودی رقابت‌ها به ما داد.

وی اضافه کرد: 24 ساعت مانده به شروع رقابت‌های لیگ برتر، دانشگاه آزاد هرسین بصورت مکتوب اعلام کرد به عنوان اسپانسر از تیم ما حمایت می‌کند که البته قرار شد این حمایت در حد تامین وسیله نقلیه ایاب و ذهاب، اسکان و تغذیه بازیکنان باشد.

رئیس هیات کبدی کرمانشاه تصریح کرد: با شروع رقابت‌های لیگ انتظار داشتیم مسئولین به وعده‌های خود عمل کنند و دانشگاه آزاد هرسین نیز خدماتی را که قول داده بود را محقق کند، اما هیچکدام عملی نشد.

وی تاکید کرد: تیم کاملا بومی ما با عنوان دانشگاه آزاد هرسین در رقابت‌های لیگ برتر حضور پیدا کرد، رقابت‌هایی که هر هفته بصورت مستقیم از تلویزیون پخش زنده می‌شود و نام این دانشگاه را روی بیلبوردهای تبلیغاتی سالن رقابت‌ها مطرح می‌کند، اما متاسفانه هیچ حمایتی هم از این دانشگاه ندیدیم.

صیدی تصریح کرد: عدم حمایت مسئولین و دانشگاه آزاد باعث شد تا در نیمه‌های نیم فصل اول لیگ چهار نفر از بهترین بازیکنانمان که دو نفر از آنها ملی پوش هستند از تیم جدا شوند و با تیم‌های متمول دیگر قرارداد ببندند و دست ما برای ادامه رقابت‌های لیگ خالی‌تر شود.

وی افزود: ادامه حضور در این لیگ برای هیاتی که وضعیت مالی چندان خوبی ندارد، کار سختی است، اما با چنگ و دندان تیم را حفظ کردیم و مانع از انحلال آن در رقابت‌های لیگ برتر شدیم.

رئیس هیات کبدی کرمانشاه تاکید کرد: هرچند که نیم فصل اول رقابت‌ها تمام شده و وارد دومین هفته نیم فصل دوم هم شده‌ایم، اما هنوز قرارداد هیچکدام از بازیکنان را پرداخت نکردیم و همچنان منتظر کمک‌ها هستیم.

وی در ادامه گفت: تمامی رقابت‌های لیگ برتر کبدی در نیم فصل اول در تهران برگزار شد، اما برای نیم فصل دوم تیم‌هایی که قدرت مالی زیادی دارند، درخواست میزبانی داده‌اند که فدراسیون موافقت کرده و برای همین هفته گذشته شروع رقابت‌های نیم فصل دوم را در گرگان داشتیم.

صیدی بابیان اینکه بُعد مسافت باعث خستگی بازیکنان تیمش می‌شود، عنوان کرد: هر هفته برای رفتن به مسابقات نزدیک 900 کیلومتر را با مینی بوس می‌رویم و درحالی که خسته به مقصد می‌رسیم، چهار ساعت بعد باید مسابقه‌ای سنگین و فشرده برگزار کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار حمایت بیشتر از کبدی در کرمانشاه شد و گفت: هم اکنون 60 درصد بازیکنان، مربیان و داوران کبدی استان‌های دیگر از کرمانشاه تامین می‌شود، چون حمایت چندانی در استان از آنها انجام نمی‌گیرد، مهاجرت می‌کنند.

رئیس هیات کبدی کرمانشاه تاکید کرد: کبدی رشته‌ای است که در آینده‌ای نزدیک المپیکی خواهد شد و باید تا دیر نشده برای حفظ سرمایه‌هایمان در این رشته تلاش کنیم.

وی در ادامه به وضعیت احداث خانه کبدی کرمانشاه در مجموعه ورزشی آزادی هم اشاره کرد و گفت: از حدود شش سال پیش پیگیر احداث این مجموعه بودیم تا زیرساخت مناسب و قابل دسترسی برای همه علاقمندان به این رشته در شهر کرمانشاه داشته باشیم.

صیدی اضافه کرد: خانه کبدی کرمانشاه درحال حاضر پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد و به گفته مسئولین تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار