ایسنا/کرمانشاه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: طبق آمارهای ارائه شده، تعداد سرقت های صورت گرفته در کرمانشاه از میانگین کشوری کمتر است و در این خصوص وضعیت مطلوب‌تری داریم.
کد خبر: ۸۱۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ 21 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمد ابراهیم الهی تبار در قرارگاه مبارزه با سرقت استان اظهار داشت: سال 1396 به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت در کشور 1040 فقره سرقت و در استان 680 مورد سرقت رخ داده است.

وی افزود: سال 1397 نیز این تعداد در کشور به 1300 مورد و در کرمانشاه به 1100 مورد رسیده که این آمارها نشان می دهد میزان وقوه سرقت در استان از میانگین کشوری کمتر است، هر چند برای پیشگیری و کاهش این معضل اجتماعی باید بیشتر تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، الهی تبار با بیان اینکه برای پیشگیری از بسیاری معضلات اجتماعی نیازمند مشارکت جمعی همه افراد جامعه و دستگاه های اجرایی هستیم، تصریح کرد: مقابله با پدیده سرقت که بسیار هم به ناامنی دامن می زند، از عهده یک سازمان و یا دستگاه بر نمی آید و نیازمند عزم و تلاش جدی همه دستگاه ها است.

معاون استانداری کرمانشاه با بیان اینکه زمینه برای ارتکاب جرم در استان به خاطر مسائلی مانند بیکاری، حاشیه نشینی و... وجود دارد، گفت: همه باید تلاش کنیم این زمینه ها را یا از بین برده و یا برای محدود سازی آنها تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه پلیس تاکنون توانسته اقدامات خوبی در راستای پیشگیری و مقابله با سرقت انجام دهد، گفت: در این میان نقش سایر دستگاه ها نیز باید تعریف و به آنها ابلاغ شود تا شاهد کاهش وقوع این جرم باشیم.

الهی تبار افزود: این دستگاه های اجرایی هستند که باید تمهیدات لازم را برای پیشگیری از وقوع سرقت به کار بسته و احساس مسئولیت داشته باشند، چرا که پلیس قادر نیست سر هر پروژه یا ساختمانی متعلق به ادارات و نهادها مامور بگذارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از این پس شهرداری حق اعطای مجوز ساخت بدون احداث پارکینگ را ندارد و دانشگاه علوم پزشکی نیز موظف به نصب دوربین در اطراف بیمارستان ها است. اصناف نیز باید نسبت به نصب دوربین در کنار مجتمع های تجاری و طلافروشی ها اقدام و بانک ها هم نسبت به تجهیز دوربین های خود اقدام کنند.

الهی تبار با بیان اینکه خوشبختانه امنیت استان کرمانشاه با تلاش پلیس و دیگر اعضای شورای تامین مناسب است، گفت: در اغتشاشات سال 1396 و امسال آشوبگران نتوانستند به مراکز حساس استان حمله و صدمه ای وارد کنند که این بیانگر اندیشیده شدن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از وقوع حوادث بوده است.

این مقام مسئول گفت: اگر کرمانشاه دچار ناامنی شود این معضل به مرکز کشور نیز کشیده می شود و تبعات آن برای همه افراد جامعه خواهد بود که خوشبختانه تاکنون شرایط به خوبی کنترل شده است.

وی در پایان از تلاش های پلیس در راستای امنیت بخشی در جامعه و استان مرزی کرمانشاه قدردانی کرد و گفت: تلاش های شبانه روزی پلیس اجازه بسیاری از فعالیت های مجرمانه را گرفته است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار