رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: 29هزار و 500 تن تولیدات کشاورزی فارس در سطحی بالغ بر 499 هکتار پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها را دریافت کردند.
کد خبر: ۸۱۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 22 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایانا: محمد مهدی غیاثی تصریح کرد: تاکنون 27 هزار و سیزده تن محصول، تعداد 118 نشان ICM دریافت کردند که شهرستان های ارسنجان، کوار و خرامه بیشترین تعداد گواهی را داشتند.

وی افزود: 21 گواهی استاندارد تشویقی کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها برای 2503 تن محصول کشاورزی صادر شده که کشاورزان شهرستان های شیراز و آباده در این امر پیشرو هستند.

غیاثی اظهار کرد: مراحل اخذ گواهی ICM شامل درخواست متقاضی، انعقاد قرارداد با کلینیک های گیاه پزشکی و یا مدیران کنترل کیفی، اجرای فرایند مدیریت تلفیقی محصول تحت نظارت کلینیک های گیاه پزشکی است.

این مقام مسئول یادآورشد: در ادامه نمونه ها به آزمایشگاه های معتمد استاندارد و سازمان جهاد کشاورزی ارسال شده و آلاینده ها شامل باقیمانده آفت کش ها ، فلزات سنگین و نیترات مورد سنجش قرار می گیرد که در صورت منطبق بودن نتایج و تکمیل فرم های مورد نیاز، نشان استانی ICM توسط انجمن صنفی کلینیک های گیاه پزشکی برای متقاضیان صادر می شود.

وی با اشاره به روند ملی دریافت پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی در قالب استاندارد تشویقی، ابراز کرد: متقاضیان ابتدا در پایگاه اطلاع رسانی محصولات گواهی شده و ارگانیک به آدرس cerganic.maj.irثبت نام کرده، سپس مدیر کنترل کیفی و شرکت بازرسی را انتخاب و پس از تایید مراکز خدمات جهاد کشاورزی با یکی از مدیران کنترل کیفی به منظور نظارت بر مزارع، باغ ها و سایر سایت های تولیدی عقد قرارداد می کنند.

غیاثی افزود: قبل از برداشت محصول با درخواست متقاضیان نمونه برداری توسط یکی از شرکت های بازرسی مورد تایید سازمان استاندارد انجام شده و نمونه ها به آزمایشگاه همکار استاندارد و معتمد سازمان تحویل می شود که در صورت منطبق بودن آزمایش ها و طرح در کمیته علائم، اداره کل استاندارد نسبت به صدور پروانه استاندارد تشویقی اقدام خواهد کرد.

رئیس دفتر محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: محصولات گواهی شده پاسخی به دغدغه مصرف کنندگان در زمینه سلامت محصولات غذایی است که در دستور کار این گروه قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار