ارمغان جاودان برای مردم سیرجان؛
یکی از پروژه های عظیم شرکت آب و فاضلاب که در شهر سیرجان در حال اجرا می باشد پروژه اجرای شبکه و تصفیه خانه فاضلاب این شهر است.
کد خبر: ۸۱۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷ 22 January 2020

به گزارش «تابناک کرمان»؛ محمد طاهری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در جمع خبرنگاران حوزه آب اعلام کرد: با توجه به این که ۷۰ تا ۸۵ درصد منابع آب شرب شهرستان سیرجان به فاضلاب تبدیل و به وسیله چاه‌های جذبی به سفره‌های آب زیرسطحی تزریق می‌گردد و عملاً از چرخه مصرف خارج می‌شود، تجدید فاضلاب استفاده شده می‌تواند راهکار مناسبی برای تأمین بخشی از آب مورد نیاز باشد و بازچرخانی پساب حاصل از اجرای طرح فاضلاب در توسعه صنعتی اقتصادی حوزه شهرستان نیز نقشی اساسی دارد.

رشد 40 درصدی اجرای پروژه فاضلاب در شهر سیرجان
وی افزود: از همه مهم‌تر اجرای پروژه فاضلاب و پساب حاصل از تصفیه فاضلاب می‌تواند به حفظ منابع محدود آب کمک موثری کند. ممانعت از بالا آمدن سطح آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و منابع آب شرب، و در نهایت تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی مبنی بر حفاظت از محیط زیست از دستاورد‌های عظیم این طرح هستند.
طاهری در ادامه گفت: در همین راستا پروژه اجرای شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهر سیرجان در سال ۱۳۹۵ با سرمایه گذاری ۳۸۵ میلیارد تومان، اجرا شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر سیرجان و ساخت تصفیه‌خانه با مشارکت سرمایه گذاری شرکت کیمیا آبرسان یاور زمین آغاز شده است.
وی افزود: طبق قرارداد منعقد شده مابین شرکت کاریز و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، اجرای شبکه فاضلاب شهری سیرجان به متراژ ۳۸۸ کیلومتر در فاز اول و در مجموع ۶۴۷ کیلومتر در تمام معابر شهر و همچنین احداث تصفیه خانه فاضلاب با دبی خروجی ۶۰۰ لیتر بر ثانیه در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

رشد 40 درصدی اجرای پروژه فاضلاب در شهر سیرجان
مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان در زمینه اشتغال زایی پروژه فاضلاب شهر سیرجان گفت: در حال حاضر شهر سیرجان به کارگاهی تبدیل شده و در گوشه و کنار شهر افراد مشغول به کار می‌باشند به گونه‌ای که در دوره احداث پروژه فاضلاب در سیرجان، برای بیش از ۷۵۰۰ نفر اشتغالزایی شده که از این تعداد ۲۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۳۷۵ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.
طاهری در ادامه پیشرفت اجرای پروژه فاضلاب در سیرجان را رضایت بخش عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد شبکه فاضلاب در این شهر اجرا شده و پیش بینی می‌شود تا خرداد ماه سال آینده فاز اول آن به بهره برداری برسد.

رشد 40 درصدی اجرای پروژه فاضلاب در شهر سیرجان
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار