رزمایش مرصاد(۲) به‌منظور بالابردن سطح آمادگی واحدهای صنعتی منطقه‌ هسته‌ای در صورت بروز حوادث احتمالی، در منطقه هسته‌ای اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۸۱۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷ 22 January 2020

این رزمایش به‌منظور بالا بردن آمادگی واحدهای صنعتی منطقه هسته‌ای در صورت بروز حوادث احتمالی و همچنین تعامل بیشتر با تیم‌های واکنش سریع استان با همکاری استانداری در منطقه هسته‌ای اصفهان برگزار شد.

در این مانور از سناریوهای از پیش تهیه و تایید شده تیم‌های اطفا، امداد و نجات، هلال احمر، اتوبوسرانی داخل شهری، مراکز اورژانسی و بیمارستانی استفاده شد.

دکتر عباس رضایی، در حاشیه برگزاری این رزمایش در منطقه هسته‌ای اصفهان گفت‌: سلامت هم استانی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هیچ مساله‌ای را با سلامت مردم عوض نمی‌کنم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در شرایط خاص اگر در معرض تهدید باشیم، ضرورت دارد تا هرازگاهی توان خود را در بخش‌های مختلف ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: رزمایش امروز نوعی آمادگی بود تا نیروهای پدافند غیرعامل خود را سنجیده و ارزیابی کنیم.

وی اظهار داشت: هر جای دنیا مانورهای مختلف در راستای مباحث متعدد وجود دارد از این رو برای حفظ آمادگی لازم باید رزمایش‌های متعدد برگزار شود.

رضایی خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل به معنای یادگیری، آموزش و هماهنگی در اجراست تا در صورت احتمال نفوذ یا خرابکاری، میزان تهدیدات به صفر یا حداقل ممکن برسد.

وی گفت: این رزمایش یکی از مسائلی بود که برای حفظ آمادگی و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف از جمله مرکز هسته‌ای، آتش نشانی، اتوبوسرانی، اورژانس، هلال احمر، نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد و در نهایت مانور خوب و موفقی را شاهد بودیم.

استاندار اصفهان افزود: این رزمایش بر اساس زمان بندی پیش بینی شده انجام شد و تنها یک دقیقه عقب بود که قابل ستایش است.

وی خطاب به مردم تاکید کرد: این رزمایش صرفا به منزله نشان دادن همدلی، هماهنگی، ارتقا آموزش و حفظ آمادگی اجرا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار