رئیس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه بااشاره به فعالیت ۸۸ شرکت و واحد فناور در پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: این شرکت‌ها ۱۵۲ محصول تولیدی دارند و سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان فروش داشتند.
کد خبر: ۸۱۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۵ 23 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،معصومه خان احمدی در نشست ستاد ساماندهی جوانان استان با موضوع رسانه، فضای مجازی، تکنولوژی های نوین و اشتغال جوانان برگزار شد، با اشاره به فرصت‌های فضای مجازی جهت ایجاد اشتغال برای جوانان، اظهار کرد: کسب و کاری‌های مجازی برخلاف دیگر کسب و کارها، سرمایه‌گذاری و امکانات اندکی نیاز دارند و بیشتر مغزافزاری و نرم‌افزاری هستند.

وی با بیان اینکه مصرف کنندگان تولیدات مجازی هم طیف گسترده‌ای را شامل می‌شوند، اعلام کرد: همین مسئله باعث شده تا کسب و کارهای این حوزه بتواند برچالش‌های اقتصادی غلبه کند و رونق زیادی داشته باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تولید گیم و انیمیشن را یکی از پردرآمدترین کسب و کارهای حوزه فضای مجازی در دنیا دانست و افزود: طراحی سایت، ساخت فروشگاه اینترنتی، وبلاگ نویسی تخصصی، خرید و فروش سایت و... نیز از پردرآمدترین کسب و کارهای حوزه فضای مجازی هستند که می‌توانیم اشتغالزایی خوبی در آنها داشته باشیم.

خان احمدی با اشاره به فعالیت 88 شرکت و واحد فناور در پارک علم و فناوری کرمانشاه، تاکید کرد: این تعداد واحد فناور در استان 152 محصول تولیدی دارند و سال گذشته نیز از محل فروش تولیداتشان 30 میلیارد تومان درآمد داشتند.

وی افزود: شرکت‌ها و واحد فناور کرمانشاه تاکنون چند دستاورد همچون نرم افزا زائریار، سامانه انتقال خون و اورژانس ملی را در حوزه مجازی داشته‌اند که در سطح ملی مطرح شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه به راه اندازی مرکز تخصصی گیم و انیمیشن در این پارک اشاره کرد و گفت: باتوجه به اهمیت حوزه گیم و انیمیشن و ایجاد ارزش افزوده فراوان در این حوزه و همچنین روند رو به رشد آن در استان این مرکز را راه اندازی کردیم.

وی تاکید کرد: این مرکز در بخش‌های موشن گرافی، انیمیشن دو بعدی و سه بعدی، طراحی دیجیتال و بازی‌های ویدئویی بستری مناسب برای ورود علاقمندان به این حوزه فراهم کرده است.

دستگاه‌های اجرایی در حوزه فضای مجازی به توانایی جوانان استان اعتماد کنند

در ادامه این نشست علی اکبر اختری رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز به رشد سریع کسب و کارهای حوزه فضای مجازی در دنیای کنونی اشاره کرد و گفت: چند دهه پیش انقلابی در حوزه الکترونیک دنیا شکل گرفت، اما کشور ما چندان از ظرفیت‌های این انقلاب استفاده نکرد و در مقابل کشوری مانند ژاپن استفاده حداکثری برد و همین مسئله فاصله کنونی اقتصادی دو کشور را بوجود آورد.

وی افزود: در شرایط کنونی هم در حوزه استفاده از فضای مجازی و رسانه و کامپیوتر، انقلابی در دنیا شکل گرفته که اگر ورود خوبی نداشته باشیم، باز هم از کشورهای دیگر عقب خواهیم افتاد.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه تصریح کرد: استفاده از کتاب‌های دیجیتالی صوتی امروزه درحال گسترش است و استان کرمانشاه هم در این حوزه جوانان فعالی دارد که باید به آنها کمک کنیم تا با تشکیل شرکت‌های فناور به تولید در این زمینه بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان کرمانشاهی در حوزه فضای مجازی توانایی‌های زیادی دارند، عنوان کرد: متاسفانه علیرغم ظرفیت‌های زیادی که در این حوزه داریم، دستگاه‌های اجرایی استان کارهایی مانند طراحی سایت و سامانه‌های خود را به خارج از استان سفارش می‌دهند.

اختری خاطرنشان کرد: همچنین درحوزه بازی سازی، ساخت اپلیکیشن‌ها و ... ظرفیت های خوبی داریم که باید روی آنها تمرکز کنیم و ایجاد اشتعال داشته باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار