نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه در هم کوبیدن پایگاه قدرتمندترین کشور جهان را یک کار بسیار بزرگ دانست و بیان کرد: سپاه به آمریکا سیلی سختی زد و ابهت آمریکا را شکست.
کد خبر: ۸۱۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 24 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس ،آیت الله علما امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان، صبور بودن را یکی از ویژگی‌های ملت ایران دانست و اظهار کرد: صبر و تحمل مردم در برابر مشکلات سبب بزرگی ملت ایران شده است.

وی با اشاره به سخنان مهم رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته تهران،‌ بیان کرد: ایشان حضور گسترده مردم در تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و موشک‌باران پایگاه‌های آمریکایی ها را به «ایام‌الله» تعبیر کردند.

آیت الله علما با اشاره به حضور بسیار گسترده مردم در تشییع پیکر سرداران شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در دو کشور عراق و ایران و نیز برگزاری مراسم گرامیداشت این شهدا در مناطق مختلف جهان، تصریح کرد: این حضور گسترده مردم ابراز قدرت نظام اسلامی بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در هم کوبیدن پایگاه قدرتمندترین کشور جهان را یک کار بسیار بزرگ دانست و بیان کرد: سپاه به آمریکا سیلی سختی زد و ابهت آمریکا را شکست.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی دوم کسی این چنین سیلی به آمریکا نزده بود، بیان داشت: همه‌ی نیروهای نظامی ما در این موفقیت سهیم‌اند.

آیت الله علما ادامه داد: رهبر انقلاب تشیع با عظمت پیکر سردار سلیمانی را بیعت مردم با خط امام و زنده نگه داشتن انقلاب دانستند و افزود: این حضور نشان می‌دهد مردم علیرغم اعتراضات و گلایه‌هایی که دارند ولی انقلاب نزد آنان کمرنگ نشده است.

وی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی آثار و برکات معنوی فراوانی دارد، تاکید کرد: آمریکا بزدلانه سردار سلیمانی را به شهادت رساند و این یک روسیاهی برای آنان است که برای همیشه در تاریخ خواهد ماند.

آیت الله علما با اشاره به حادثه تلخ جان دادن عده‌ای از هموطنان در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و نیز ماجرای غمبار سقوط هواپیمای مسافربری، بیان داشت: این حوادث موجب تاسف بسیار زیاد همه ملت ایران شد.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به اغتشاشات و برخی حوادث اخیر، گفت: عده‌ای فریب خورده که به سردار سلیمانی جسارت و اهانت کردند، بدانند که باید در کنار مردم باشند و کار آنان نتیجه ای نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شخصیت والا، علوم درجات و عظمت صدیقه کبری (سلام الله علیها)، از علاقه بسیار زیاد پیامبر(ص) به ایشان سخن گفت و تاکید کرد: تعاریف رسول خدا (ص) از حضرت فاطمه زهرا (س) نه به خاطر مهر پدر و دختری، بلکه به خاطر عظمت وجودی حضرت فاطمه(س) بود.

آیت الله علما با اشاره به تعابیر «فاطمه بضعة منی»، «هی نور عینی» و «ثمرة فؤادی» که رسول خدا در وصف دختر گرامی‌شان به‌کار برده‌اند بیان داشت: این تعابیر یعنی فاطمه (س)خلاصه وجود من، نور من، حقیقت و جوهر وجودی من است، یعنی فاطمه همان نگاهی که به من به خلقت دارم را داراست.

وی افزود: تمام رسالت و مکتب پیامبر در وجود ملکوتی حضرت زهرا نشان داده شده است.

آیت الله علما در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت تقوا، اظهار کرد: تقوا باید با تمام فکر و روح رفتار انسان عجین و توأم شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار