افت دما در راه است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به اٌفت دما در بهمن و به ویژه در طول هفته جاری لازم است مردم در مصرف گاز و برق صرفه‌جویی کنند.
کد خبر: ۸۱۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 25 January 2020

منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه بارندگی های روزهای گذشته در سطح استان خساراتی بر جا نگذاشت گفت: بنا به گزارش اداره هواشناسی در روزهای آینده و تا آخر هفته با اٌفت محسوس دما به خصوص برای مناطق غربی و جنوبی مواجه خواهیم شد.

به گفته وی سرمای روزهای آتی می‌تواند دمای برخی مناطق غربی و جنوبی را به منفی ۱۷ درجه سانتیگراد برساند که بر این اساس لزوم کاهش مصرف برق و گاز بیش از پیش احساس می‌شود.

شیشه فروش تاکید کرد: با توجه به آنکه در فصل سرما ۷۵ درصد مصرف گاز مربوط به بخش خانگی می‌شود، در حالی که در فصل گرما تنها ۲۵ درصد مصرف مربوط به این بخش است، صرفه‌جویی خانوارها در این زمینه می‌تواند از کاهش فشار گاز و قطع احتمالی آن جلوگیری کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه برای کاهش آلایندگی هوا به نیروگاه‌ها توصیه شده از مصرف مازوت خودداری کنند اظهار کرد: این موضوع می تواند مصرف گاز را بالا ببرد که در صورتی که در بخش های خانگی و اداری دما محیط بین ۱۸-۲۱ درجه سانتیگراد قرار بگیرد، (که به این دما "دمای رفاه" گفته می شود) با مشکل کاهش فشار گاز مواجه نخواهیم شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان  تاکید کرد با کاهش هر یک درجه دما در محیط‌های خانگی صرفه جویی بالغ بر سه میلیون متر مکعب خواهیم داشت. 

شیشه فروش گفت: سازمان صنایع، معادن و تجارت استان به صنایع آلاینده توصیه کرده است که فعالیت خود را در روزهای اخیر کاهش دهند و صنایع مصرف کننده عمده گاز به منظور کاهش مصرف تا حد امکان تعمیرات دوره ای خود را در بهمن انجام دهند.

وی افزود: برای کاهش تقاضای تولید از نیروگاه‌ها، مشترکان خانگی و اداری در مصرف برق صرفه جویی کنند و اداره برق برای مشترکانی که میزان مصرفشان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته باشد بسته های تشویقی در نظر گرفته است.

وی تاکید کرد که در بخش‌نامه‌ها و دستور العمل‌هایی که به سازمان‌های دولتی و شهرداری‌ها ابلاغ شده است، این ادارات موظفند دمای رفاه را اعمال کنند و چراغ ها و وسایل گرمازا اتاق‌ها و اماکن خالی و کم تردد را خاموش کنند و در روشنایی پارک‌ها و محل ها کم تردد صرفه جویی نمایند.

وی تاکید کرد: با توجه به سرمای بهمن ماه در سطح استان کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی مراقب سرمازدگی محصولات خود باشند و با رعایت اصول و نکات ایمنی که جهاد کشاورزی استان آن را اطلاع رسانی کرده است، از سرمازدگی پیشگیری کنند.

وی به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان محصولات خود را در مقابل سرمازدگی بیمه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد در سال گذشته بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان استان داده شده است و  بیمه راهکار موثری برای کاهش و حل خسارات احتمالی بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به تلفات ۱۳ نفره استان در اثر گازگرفتگی از آغاز امسال، تاکید کرد که مردم از افراد خبره برای بررسی اتصالات گاز و لوله‌های بخاری بهره ببرند و از بازبودن لوله بخاری به فضای باز مطمئن شوند.

وی به امداد رسانی به بیش از ۲۰۰ نفر در راه‌ها و جاده‌های مواصلاتی استان در چند روزه گذشته اشاره کرد و به مسافران که به ویژه به بخش های غربی و جنوبی استان مسافرت می کنند تاکید کرد الزامات ایمنی را رعایت کرده و با  سوخت کافی  و داشتن وسایل گرمایشی کافی اقدام به مسافرت کنند.

وی از آمادگی حدود ۳۶۰ اکیپ فوریت‌های پزشکی در جاده های استان خبر داد و از مسافران خواست قبل از عزیمت با تلفن 141 از وضعیت راه ها مطلع شوند و در صورت بروز مشکل با 112 شماره تماس هلال احمر تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار