مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه از اتصال بیش از ۳۸۰ روستای استان به فیبر نوری خبر داد.
کد خبر: ۸۱۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ 26 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مسیب قبادیان اظهار داشت: از مهر امسال پروژه فاز ۸، توسعه شبکه ارتباطات سیار «همراه اول» در کل کشور با هدف ارتقای سایت‌های همراه اول به نسل چهار و ۴.۵ و برخی سایت‌های روستایی به نسل سه آغاز شده است.

وی افزود: از مهر امسال تا مهر سال آینده ۴۷۷ سایت در سطح استان کرمانشاه به نسل چهار و ۴.۵ شبکه تلفن همراه ارتقا خواهد یافت که سبب افزایش سرعت دسترسی مردم به اینترنت موبایل و ارتقای کیفیت می‌شود.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه عنوان کرد: در حوزه تلفن ثابت هم ارتقای مشترکین ای دی اس ال مخابرات به تکنولوژی وی دی اس ال در دستور کار است به گونه‌ای که سرعت اینترنت مشتریانی که از نظر بعد مسافت در محدوده این تکنولوژی قرار بگیرند به طور متوسط به ۴۰ مگابیت در ثانیه ارتقا خواهد یافت.

این مسئول با تاکید بر اینکه مشترکینی که فاصله کمتری از مرکز دارند اینترنت با سرعت تری را تجربه خواهند کرد، گفت: همچنین اتصال منازل به فیبر نوری در قالب پروژه اف تی تی اچ در حوزه تلفن ثابت مدنظر است.

وی بیان داشت: بر همین مبنا در سطح شهرستان کرمانشاه و تعدادی از شهرستان‌ها با استفاده از فیبر نوری در داخل منازل مردم سرعت اینترنت تلفن‌های ثابت به ۵۰ مگابیت در ثانیه خواهد رسید.

اتصال بیش از ۳۸۰ روستای استان به فیبر نوری

قبادیان خاطرنشان کرد: در بحث مناطق روستایی هم از مرداد امسال به کمک وزارت ارتباطات بیش از ۳۸۰ روستای استان و ۶۴ سایت اپراتورهای تلفن همراه در سطح مناطق روستایی به فیبر نوری متصل می‌شود.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه ادامه داد: اتصال به فیبر نوری زیرساخت مناسبی است که سبب می‌شود این بستر در مناطق روستایی و کم برخوردار فراهم شود و زمینه توسعه دولت الکترونیک و سلامت الکترونیک ایجاد خواهد شد.

این مسئول عنوان داشت: نهادهای مختلف دولتی و خصوصی که می‌خواهند خدماتی را در روستا ارائه کنند نیازمند دسترسی به اینترنت با سرعت هستند و با اجرای این پروژه زمینه فراهم می‌شود.

قبادیان بیان کرد: در این پروژه ۲۵۸ کیلومتر فیبر نوری اجرا می‌شود که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت داشته امیدواریم طی ماه‌های آینده تکمیل شود.

وی با بیان اینکه با افزایش سرعت اینترنت زمینه برای کسب و کار فراهم خواهد شد، افزود: یک میلیون و ۷۵۰ هزار مشترک موبایل فعال داریم که ۸۰ درصد از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند که بخشی از علت عدم توانایی پشتیبانی برخی گوشی‌های کاربران از اینترنت است.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه گفت: همه شهرهای استان به اینترنت نسل سه تجهیز شده‌اند و در برخی شهرستان‌ها زمینه استفاده از نسل چهار و ۴.۵ شبکه تلفن همراه فراهم است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار