مدیرکل مدیریت  بحران استانداری اصفهان گفت: زاینده رود و زمین های کشاورزی در زمان نبود آب به کانون های اصلی گرد وغبار مبدل شده است که این مسئله را به مسئولان اعلام کردیم و از این منظر شاهد بازگشایی مجدد آب بر بستر زاینده رود بودیم.
کد خبر: ۸۱۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸ 27 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، منصور شیشه فروش در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضربالغ بر 16 کانون گرد وغبار در سطح استان اصفهان داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد فرونشست زمین بر بستر زاینده رود هستیم که قطع و وصل مکرر آب بر زاینده رود علت آن شده است، ادامه داد: با تخصیص آب و حقابه محیط زیست شاهد تقویت آبخوان های زیرزمینی خواهیم بود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه از مجموعه پروژه دهه فجر، 341 پروژه به مدیریت بحران اختصاص دارد و در راستای سیل بندی و رفع خشکسالی و آبخیزداری و غیره است، ادامه داد: حجم آب ذخیره شده پشت سد زاینده رود ۳۰۷ میلیون متر مکعب است و در زمان حاضر ورودی آب به این سد ۱۲.۶ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن نیز ۱۸ متر مکعب بر ثانیه است.

شیشه فروش اظهار داشت:دمای هوای بهمن ماه امسال نسبت به میانگین بلند مدت خیلی سردتر است و این کاهش دما بدلیل نوسانات اقلیمی در کشور و جهان اتفاق افتاده است.

وی افزود: اصفهان فاصله کمی با صنایع آلاینده دارد و به نوعی اصفهان به پالایشگاه، نیروگاه و صنایع بزرگی که از گذشته شکل گرفته،  چسبیده است.

وی بیان کرد: شدت وزش باد در طول سال در اصفهان خیلی کم است و شرایط جغرافیایی هم ما را به انجام اقدامات متفاوت با آلاینده‌ها مجبور می‌کند و در این شرایط یکی از اقداماتی که انجام شده  این است که گاز برای نیروگاه‌ها تامین شده است تا از مازوت استفاده نکنند.

وی افزود: با همکاری دادگستری و دادستانی و مجموعه مدیریت استان اجازه مصرف مازوت به نیروگاه‌ها داده نشد و  با صرفه جویی در مصرف برق باید تلاش کنیم تا نیروگاه‌ها مصرف گاز کمتری داشته باشند.

شیشه فروش ادامه داد: ۷۵ درصد مصرف گاز استان در زمستان به بخش خانگی اختصاص دارد و هر کسی با کاهش یک درجه‌ای دمای واحد مسکونی خود می تواند ۶ درصد صرفه جویی در مصرف گاز داشته باشد که سه میلیون متر مکعب صرفه جویی را بدنبال خواهد داشت.

وی گفت: هواشناسی اصفهان شرایط برای انباشت آلاینده‌ها را تا روز چهارشنبه اعلام کرده و به همین دلیل محدودیت‌هایی برای فعالیت صنایع و کوره‌های اطراف اصفهان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین گفت: آمار رخداد حوادث شهری و غیر شهری در این استان نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد کاهش پیدا کرده است و اصفهان در مجموع کاهش اثرات و حوادث رتبه ممتاز را در کشور کسب کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار