معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: شهریور ماه امسال تونل کوهرنگ به پایان رسید و سد آن از دو سال پیش آغاز شد و در سال سال 1400 آبگیری از این سد صورت می گیرد.
کد خبر: ۸۱۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹ 27 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، حجت الله غلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تونل کوهرنگ به طول ۲۳ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده و به دلیل اینکه هنوز سدسازی پروژه انجام نشده انتقال آب آن به صورت پمپاژ انجام می شود.

وی تصریح کرد: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ آبگیری سد تونل سوم کوهرنگ با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اضافه کرد: کار تونل و سد کوهرنگ را همزمان با هم آغاز کردیم اما به دلیل اینکه در احداث سد با تبعات مختلف اجتماعی و سیاسی مواجه بودیم چندین مرحله تعطیل شد و با توجه به اینکه بخشی از زمین های کشاورزی زیر آب رفت به همین لحاظ با بحران ها و تنش های اجتماعی زیادی مواجه شدیم و باعث توقف این پروژه شد.

وی ادامه داد: این مسائل باعث شد که عملیات اجرایی سد بیش از تونل طول بکشد و همزمان با هم به اتمام نرسد.

غلامی با اظهار اینکه بیش از 80 درصد عملیات خاک برداری به اتمام رسیده است، افزود: اعتبار ۴۸۰ میلیارد تومان برای پیشرفت طرح سد کوهرنگ ۳ تخصیص یافته است که احداث این سد از محل تبصره ۵۶ استفاده شده و برای خرید اراضی سطح زیر آب، ۳۰۰ میلیارد تومان و برای احداث تونل ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و تاکنون ۲۳ کیلومتر از تونل به پایان رسیده و ۱۵ درصد پیشرفت داشته که این تونل آب را از سد زاینده رود منتقل کند و امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ آبگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در راستای اشتغال‌زایی در روستاها،  برای راه اندازی مشاغل روستایی اختصاص داده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: ۵۰ پروژه شاخص در بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری ، علوم پزشکی، راه و شهرسازی، برق، آب و فاضلاب و توسعه فرودگاه  همزمان با دهه فجر در استان اصفهان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: برای هرکدام از این پروژه‌های شاخص بیش از هشت میلیارد تومان هزینه شده است که همزمان با دهه فجر با حضور وزرا، استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

غلامی تصریح کرد: بخشی از پروژه‌ها مهم و با مقیاس ملی نیز با عنوان پروژه‌های سفر ریاست جمهوری از این طرح‌ها جدا شده و اقدامات نهایی برای تکمیل آنها در حال انجام است که در اردیبهشت سال آینده و همزمان با سفر رییس جمهور  مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: عملیات اجرایی ۷۷ پروژه عمرانی با یکهزار و ۳۳۶ میلیارد تومان اعتبار همزمان با دهه فجر در استان اصفهان آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و برای افتتاح این طرح‌ها هم بجز پروژه‌های کلان و ملی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفته است.

غلامی اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد از پروژه‌هایی که در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد مربوط به طرح های نیمه‌تمام و ۲۰ درصد نیز شامل پروژه‌های جدید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار