رئیس همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم در شاهین شهر گفت: همزمان با آغاز دهه فجر در روز 12 بهمن ماه این همایش به شکل فرا استانی  در حالی برگزار میشود که شاهین شهر دبیر خانه دائمی این همایش خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳ 27 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین قاسم هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر 12 مقاله به دبیر خانه همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم رسیده است.

وی با اشاره به لزوم درک فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم آن، در شرایط کنونی کشور، اظهار کرد: گذر جمهوری اسلامی از پیچ خطرناک تاریخی پیش رو میسر نیست مگر با وجود افرادی همچون شهید سپهبد قاسم سلیمانی، که فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی با خون و منش‌آن ها عجین شده باشد و هیچ تفکر و روشی نتواند در عزم و اراده آنان اختلال و تزلزل ایجاد کند، جمهوری اسلامی برای پیشرفت نیازمند افرادی از جنس عزم و اراده سردار دل‌ها است.

وی، با تفسیر فلسفه وجودی "بود" و "نمود" در انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی "بودی" متعالی فرازمینی و فرا مرزی است که در جبهه های حق علیه باطل تمثال آن دیده شده، اما جمهوری اسلامی "نمودی" از انقلاب اسلامی است که با گرانی، تورم، مشکلات معیشتی، فشارهای بیرونی و سوتدبیرها عجین شده است.

امام جمعه شاهین شهر، با اشاره به عدم درک صحیح نسل جوان بعد از انقلاب اسلامی از فلسفه وجودی آن، افزود: دولتمردان جهانی، بر قدرت نرم جمهوری اسلامی اذعان داشته و برای درک و تبیین خط فکری و ایدئولوژی انقلاب سیاسی همایش‌های متعدد برگزار و هزاران توطئه و دسیسه برای ضربه زدن به آن طراحی کرده‌اند.

وی با تاکید بر تفاوت ژرف و شگرف روح انقلاب اسلامی و حاکمیت جمهوری اسلامی با سایر انقلاب ها و حاکمیت‌ها، تصریح کرد: حاکمان و مفسران سیاسی دنیا نفوذ و خطر تفکر جمهوری اسلامی را حس کرده و می‌دانند، ایدئولوژی‌های جمهوری اسلامی به صورت فرامرزی عمل می کند و طومار لیبرالیسم و سوسیالیسم را در هم می پیچد.

هاشمی، با تاکید بر تحکیم توان بازدارندگی ایران در روابط بین الملل و اقتدار در خاورمیانه، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی و ایران به کابوسی بزرگ برای سردمداران جهانی بدل شده به نحوی که وزیر امور خارجه امریکا در مصر ۲۷ بار نام ایران را در سخنرانی‌هایش بکار می‌برد و این خود گواهی بر دروغ‌پردازی رسانه‌های غربی و اظهار نظرهای آنان در مورد ایران و جمهوری اسلامی است.

وی، با اشاره به فاصله بشر مدرن از دین، تصریح کرد: در دنیایی که فلسفه های متزلزل و پوشالی اومانیسم و لیبرالیسم تبیین خوشبختی برای بشر را تامین نیازهای مادی می داند و به دنبال قطع ارتباط بشر با آسمان است، انقلاب اسلامی ظهور کرد و راهی برای عبور از تباهی به وجود آورد به نحوی که اکنون انقلاب اسلامی طرفداران خود انگیخته بسیاری در سرار سر دنیا دارد.

هاشمی ادامه داد: انقلاب اسلانی آمیخته با شریعت ناب محمدی در گیتی شکل گرفت و همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی که منطبق با فطرت بشر است، گامی موثر در راستای زمینه سازی ظهور حضرت قائم آل محمد (عج) است و تبیین فلسفه سیاسی انقلاب زمینه‌ساز این اتفاق بزرگ است.

رئیس همایش سیاسی فلسفه انقلاب اسلامی و گام دوم آن، روح گام دوم انقلاب اسلامی را جوانان دانست و افزود: استمرار اهداف همایش در بیش از یک روز برنامه ریزی شده که انگیزشی در مجموعه های فرهنگی، آموزشی و عقیدتی برای تبیین فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و آن‌چه مورد غفلت واقع شده بپردازد.

مسعود نصری، رییس کمیته علمی همایش سیاسی فلسفه انقلاب اسلامی و گام دوم آن نیزبا اشاره به پیش بینی ارسال ۴۰ مقاله به دبیر خانه همایش گفت: تا کنون حدود ۱۲ مقاله در محورهای «نقش حکمت متعالیه در پیدایش، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی»، «ریشه‌ها و پشتوانه‌های فلسفی اتقلاب اسلامی (مبانی و بنیادهای فلسفی انقلاب اسلامی)»، «تبیین و نقش حرکت جوهری ارادی در انقلاب اسلامی»، «نقش حکمای حکمت متعالیه در تحولات سیاسی اجتماعی معاصر به ویژه انقلاب اسلامی»، «نقش و ظرفیت افسار اربعه در تبیین انقلاب اسلامی»، «حکمت متعالیه بنیاد انقلاب اسلامی»، «انقلاب اسلامی برآمد حکمت متعالیه»، «حرکت جوهری و تحولات اجتماعی و سیاسی معاصر»، «امنیت،آزادی و عدالت از منظر حکمت متعالیه» و «مبانی حکمی/فلسفی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»، برای مشارکت در همایش به دبیرخانه ارسال شده و طبق برنامه‌ریزی‌ها این مقالات توسط داوران تخصصی در هر محور ارزیابی و داوری می‌شوند.

وی، با تاکید بر مهلت ارسال مقالات تا اریبهشت ۹۹ افزود: راهبرد عینی همایش بهره برداری از اولویت‌های حکمت متعالیه فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی است که برگزاری نشست های تخصصی در دستگاه های اجرایی به صورت فصلی یا ۴۵ روزه را منجر می شود.

نصری، با بیان اینکه ایجاد انگیزه در راستای تنظیم و ارسال مقاله به دبیرخانه همایش از اولویت‌های اجرایی است، گفت: مکاتباتی با مجلات تخصصی دانشگاه‌های اصفهان، شیراز و تهران انجام شده که مقالات ارسال و ارزیابی شده با درجه علمی بالا مورد تایید داوران، به صورت چاپی و الکترونیک در اختیار عموم قرار گیرد و مقالات منتخب نیز در ژورنال‌های علمی پژوهشی تخصصی دارای رتبه‌های علمی چاپ خواهد شد.

رئیس کمیته علمی این همایش، با اشاره به بهره برداری از سخنرانی علمای برجسته علوم سیاسی و فلسفی در همایش گفت: مجموعه سخنرانی‌های علمی در زمینه تحقق حکمت متعالیه به صورت کتابی مرجع برای تحصیلات تکمیلی و مقطع دکترا، تدوین تنظیم می‌شود.

دبیر اجرایی همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم  نیز در این نشست  اظهار کرد: : در محل همایش نمایشگاهی از آثار مکتوب فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و حکمت متعالیه نیز برگزار می شود، همچنین بعداز ظهر همان روز در کارگاه امنیت متعالیه به بررسی مباحث امنیتی از دیدگاه امنیتی فلسفه انقلاب اسلامی پرداخته و در شامگاه نیز در مسجد فاطمیه شاهین شهر تبیین و ترویج فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم برای عموم مردم انجام می شود.

مهدی غراب با تاکید بر تداوم دبیرخانه این همایش و برگزاری نشست‌های تخصصی فصلی یا ۴۵ روزه ادامه داد: مخاطبان این همایش اساتید دانشگاه‌ها، طلاب حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه استان، جوانان، نخبگان سیاسی، نخبگان فرهنگی، دفتر ولی فقیه در نیروهای مسلح و فرماندهان آنان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار