روستای پرشکفت که به واسطه وقوع حادثه زلزله خانه‌زنیان نامش بر سر زبان‌ها افتاد، یک روستای تاریخی است که پیشینه ان به دوران ساسانی است.
کد خبر: ۸۱۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳ 27 January 2020

روستای پرشکفت در فاصله ۴۰ کیلومتری شیراز قرار دارد، یکی از نقاط دیدنی استان فارس محسوب می‌شود که در ارتفاعات رشته کوه زاگرس قرار گرفته و تنها راه دسترسی آن یک جاده کوهستانی خاکی است.

این روستا که جمعیت آن در زمستان به کمتر از ۸۰ نفر می‌رسد، از سه سال قبل به واسطه ایجاد یک اقامتگاه بومگردی، مورد توجه گردشگران، خصوصا گردشگران خارجی قرار گرفت.

یکی از زیبایی‌های این روستا، بافت خاص و بکر خانه‌هایی است که به شکل خشکه چینی با سنگ احداث شده است؛ به این معنا که سنگ‌ها بدون آنکه ملاتی بین آنها باشد، روی هم چیده شده و دیوارهای خانه را تشکیل می‌دهند و سقف خانه نیز از تیرهای چوبی درست شده است.

پرشکفت، که سه اثر برج مانند سنگی نیز از دوران ساسانی در خود دارد، در این ایام و به واسطه بارش برف اخیر، فاقد هرگونه دسترسی جاده‌ای است.

 

هاشم سلطانیان، مدیر اقامتگاه بومگردی پرشکفت در یک گفت و گوی تلفنی به ایسنا گفت: در تماسی که با اهالی روستا داشتم، اعلام کردند که زلزله خسارت جانی به دنبال نداشته اما خسارت مالی به دلیل بافت روستا، زیاد است.

سلطانیان گفت: جاده دسترسی به این روستا، خاکی و کوهستانی است و اکنون به واسطه بارش برف، بسته شده و به گفته اهالی یک لودر برای باز کردن آن فعال شده است.

او با بیان اینکه تنها در فصول بهار و تابستان، جمعیت این روستا بیش از ۸۰ نفر است، گفت: متاسفانه وضعیت آنتن دهی تلفن همراه نیز در این روستا چندان مطلوب نیست.

کانون زلزله ۵.۴ ریشتری عصر امروز در منطقه خانه‌زنیان، روستاهای پرشکفت و کمرآباد آرندی بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار