در سفر مسئولین بنیاد علوی به لنده؛
مدیر عامل و معاون طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی به همراه معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران کل استان کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان لنده سفر و از طرح ها و پروژه های عمرانی در دست اجرای بنیاد مستضعفان در این منطقه بازدید کردند.
کد خبر: ۸۱۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶ 27 January 2020

مدیر عامل و معاون طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی به همراه معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران کل استان کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان لنده سفر و از طرح ها و پروژه های عمرانی در دست اجرای بنیاد مستضعفان در این منطقه بازدید کردند.

مسئولین بنیاد علوی در ابتدای سفر خود به این منطقه با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کردند.

در ادامه سفر یک روزه مسئولین بنیاد علوی به لنده آیین کلنگ زنی پل وحدت به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم منطقه موگرمون از توابع شهرستان لنده برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد مهندس منصوری مدیر عامل بنیاد علوی در آیین کلنگ زنی این پروژه گفت؛ پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری که به ریاست محترم بنیاد ابلاغ گردید بنیاد به یک منطقه ورود میکند و با حمایت و همراهی دستگاه های دولتی پس از رفع محرومیت از آن منطقه به سراغ منطقه ای دیگر از کشور میرود.

وی افزود اقدمات خوبی در این شهرستان شروع و روند خدمات رسانی به نحو مطلوبی به پیش میرود که انشالله با همراهی دستگاه های اجرایی به عنوان متولی اصلی و کمک و حمایت بنیاد شاهد توسعه همجانبه این شهرستان در آینده ی نزدیک خواهیم بود.

مدیر عامل بنیاد علوی در ادامه اظهار داشت؛ بنیاد به عنوان حامی و کمک کننده و در برخی جاه ها به عنوان مشاور در کنار دولت قرار می گیرد تا روند خدمت رسانی به مردم مناطق محروم تسریع شود و اینطور نیست که بنیاد صفر تا صد طرح ها و پروژه های عمرانی را انجام دهد و بجای دولت بنشیند.

وی با اشاره به حضور و اقدامات بنیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر لنده گفت؛ کارهای خوبی در حوزه های مختلف با مشارکت بنیاد مستضعفان-علوی و دولت شروع شد که انتظار داریم با همدلی بیشتر روند کار سرعت گیرد.

منصوری با تشریح اقدامات انجام گرفته در این شهرستان اظهار داشت؛ در سر فصل بهداشت درمان و سلامت تامین بسته های امنیت غذایی بصورت ماهانه توزیع و در اختیار مادرانی که دچار سوء تغذیه هستند قرار گرفته و این روند در سالهای اخیر ادامه داشت.

مدیر عامل بنیاد علوی به اقدامات در حوزه بهداشت و درمان اشاره و گفت؛ دو مرکز جامع سلامت شبانه روزی( مراکز درمان بستر) ۱۰ تخت خوابی در این استان در دستور کار بنیاد قرار داشت که یکی از این مراکز در بخش دیشموک احداث و به بهره برداری رسید و پروژه درمانی لنده نیز با پیشرفت کاری خوب در آینده  نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

منصوری به زیر ساخت های آموزشی نیز اشاره و گفت؛ در موضوع زیر ساخت های آموزشی ۶۵ کلاس درس توافق بنیاد و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد بود که در این راستا آورده بنیاد علوی عملی شد و انتظار می رود این سازمان نسبت به تامین آورده خود تعجیل نماید.

ایشان در ادامه اقدمات انجام گرفته در حوزه ورزش را در شهرستان لنده خوب و ماندگار عنوان و اظهار داشت؛ در این حوزه ۶ زمین چمن ورزش روستایی در حال کار است تا انشالله جوانان این مناطق محروم بی بهره از امکانات ورزشی نباشند.

محسن منصوری احداث۴۴۷ مسکن مددجویان  در سطح استان را از دیگر اقدامات بنیاد برشمردو دراین راستا گفت؛ در حوزه بهزیستی و کمک به جامعه هدف این سازمان، احداث ۴۴۷ مسکن برای خانواده های دو معلول و دو معلول به بالا در سطح استان دستور کار است که جامعه هدف این شهرستان نیز در جریان این خدمت تحت حمایت قرار میگیرند.

مدیر عامل بنیاد علوی در ادامه کمک به مناطق سیل زده را از دیگر اقدامات بنیاد علوی عنوان و بیان داشت؛ تا به امروز در حوادث غیره مترقبه(سیل و زلزله) بنیاد بر حسب وظیفه ورود کرد و افتخار میکنیم سهمی در خدمت رسانی به مردم کشور عزیزمان داریم.

وی یاد آور شد گاها بر حسب تشخیص و ضرورت بنیاد برای رفع یک مشکل زیر ساختی ورود میکند که نمونه آن همین پل روستای وحدت است. پلی که نقش حیاتی برای این منطقه دارد و با احداث آن شهرستان لنده به دو بخش چاروسا و دیشموک متصل و ضمن آن عبور مرور ساکنین چندین روستای منطقه موگرمون نیز مرتفع میشود.
وی افزود؛ بنیاد بر حسب وظیفه ذاتی خود که همان کمک به مردم مناطق محروم است تمرکز خود را روی این مسئله خواهد گذشت و قطعا کمک کار دولت در این پروژه خواهیم بود.

مدیر عامل بنیاد علوی در جمع مردم این منطقه و مسولین شهرستان گفت؛ نباید فراموش شود که تمرکز اصلی بنیاد بر روی مسائل اشتغال و آموزش و تربیت فرزندان این سرزمین است.
اشتغال از این جهت که نیاز و ضرورت اصلی این منطقه محروم است و با رونق اشتغالزایی کار گشایی خوبی در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه بحث اشتغال و تسهیل شرایط کار آفرینی و کمک به تولید کننده های این شهرستان گفت؛ در این راستا پیرو دستور ریاست محترم بنیاد مستضعفان صندوق قرض الحسنه ای ذیل بانک سینا تشکیل و مکانیزم آن هم تسهیل می شود.

منصوری یاد اور شد؛ ما واقف هستیم که مکانیزم های جاری پرداخت وام در  نظام بانکی ما کند و نفسگیر است و گاها حتی کار آفرین و تولید کننده را پشیمان از ورود به حوزه اشتغالزایی میشود.

مهندس منصوری با اعلام این خبر که بنیاد بنا دارد روند دریافت تسهیلات از بانک را کوتاه و تسهیل نماید گفت؛ بنا داریم مراحل وام های خُرد تسهیل شود. شرایط برای مردم راحت تر میشود و انشالله با ضمانت های زنجیره ای و برات اعتباری که پیشینیان ما پایبند به آن بودند شرایط بهتری را تجربه خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به شرایط خاص شهرستان لنده و روند کند توسعه این منطقه اظهار داشت؛ مشکل اساسی این منطقه در حوزه راه است. اگر مسئله راه آن حل نشود چرخ اقتصادی آن براحتی نخواهد چرخید و تا جایی که شرایط سازمانی به ما اجازه بدهد در کنار مجموعه دولت برای کمک به این شهرستان خواهیم بود.

گفتنی است مدیر عامل بنیاد علوی در ادامه سفر به شهرستان لنده دومین منطقه اقتصاد مقاومتی کشور از طرح ها و پروژه های عمرانی در مرکز شهر لنده و روستاهای شیتاب و ایدنک بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیت های اقتصادی و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی قرار گرفت و دستورات لازم جهت تسریع هر چه بیشتر این پروژه ها را صادر نمود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار