رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به افزایش اونس جهانی تحت تاثیر ویروس کرونا و افزایش آن در بازار ایران، گفت: با تداوم افزایش قیمت فلز زرد، قیمت سکه تمام بهار آزادی به ۵ میلیون و ۳۷ هزار تومان رسید.
کد خبر: ۸۱۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱ 28 January 2020

هوشنگ شیشه بران با تحلیل آخرین وضعیت بازار طلا، اظهار کرد: در حالی که افزایش نگرانی های مربوط به گسترش ویروس کرونا در چین می توانست موجب رشد تقاضا و قیمت طلا شود، اما افزایش ارزش دلار جهانی آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت این فلز گرانبها شده است.

وی همچنین افزود: ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی در نزدیکی بالاترین رقم ۲ ماه اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود در نوسان بود که این مسئله مانع از رشد بیشتر قیمت طلا شد.

نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۱۵۸۰ دلار رسید، اظهار کرد: روز دوشنبه قیمت فلز زرد به بالاترین رقم خود از ۸ ژانویه یعنی ۱۵۸۶ دلار و ۴۲ سنت رسید.

وی با بیان اینکه تا پایان روز ۲۷ ژانویه تعداد تلفات بیماری کرونای جدید در چین به ۱۰۶ نفر رسید و مجموع مبتلایان به این بیماری از مرز ۴۵۱۵ نفر گذشت، گفت: انتظار می رود شیوع این بیماری به رشد اقتصای چین لطمه بزند. در همین حال مقامات چینی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از گسترش بیماری را تشدید کرده و با وضع ممنوعیت سفر، تعطیلات سال نوی چینی را افزایش داده اند.

شیشه بران همچنین اضافه کرد: در میان نگرانی ها از گسترش شیوع کرونا، آمریکا و کانادا به اتباع خود در مورد سفر به چین هشدار داده اند.

وی ادامه داد: روند معاملات بورس‌های جهانی کماکان تحت تاثیر ویروس کرونای جدید قرار دارد و همگی با سقوط روبه رو شدند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان یادآور شد: سرمایه گذاران در انتظار اولین نشست فدرال رزرو آمریکا در سال جدید میلادی که قرار است امروز آغاز شود، هستند.

وی با بیان اینکه سایه سنگین ویروس کرونا بر بازار نفت نیز وجود دارد، تاکید کرد: اضطراب شیوع ویروس کرونا و اثرگذاری آن بر تقاضای نفت که هفته گذشته حدود ۸ درصد قیمت نفت را در بازارهای جهانی کاهش داده بود، با شروع هفته جاری با شدت بیشتری درحال فراری دادن سرمایه‌گذاران از بازار طلای سیاه است.

شیشه بران همچنین با تحلیل بازار طلای داخلی، اظهار کرد: در بازار ایران همزمان با افزایش اونس جهانی قیمت طلا با افزایش رو به رو شد، به طوری که دیروز قیمت سکه از مرز پنج میلیون تومان عبور کرد.

وی بابیان اینکه امروز قیمت دلار و یورو در صرافی ملی نسبت به دو روز گذشته تغییری نکرد، افزود: بهای هر اسکناس دلار آمریکا همچنان برای فروش ۱۳ هزار و ۴۰۰ و ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان است، همچنین یورو با قیمت ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان فروخته و با نرخ ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان از مشتری خریداری می شود.

وی با اشاره به آخرین قیمت طلا در بازار اصفهان، گفت: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان، سکه طرح قدیم ۵ میلیون تومان، سکه طرح جدید ۵ میلیون و ۳۷ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، سکه گرمی ۹۳۰ هزار تومان است.

وی همچنین افزود: امروز نرخ دلار ۱۳ هزار و ۷۴۰ هزار تومان و یورو ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار