شهردار اصفهان گفت: در بودجه سال آینده شهرداری ۱۵ پروژه محرک توسعه با محوریت گردشگری برای مناطق شهر تعریف و اعتبار مورد نیاز برای اجرای آنها در نظر گرفته شد تا مسیر برای توسعه پایدار شهر هموار شود.
کد خبر: ۸۱۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 28 January 2020

قدرت الله نوروزی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان که در محل خانه تاریخی دهدشتی برگزار شد، اظهار کرد: حوزه میراث و شهرداری پیوندهای عمیق کاری و موضوعی زیادی با هم دارند. شهرداری و میراث فرهنگی اگر باهم تعامل نداشته باشند، زیان‌های زیادی به شهر وارد می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه میراث، نقش پاسداری از آثار تاریخی و بناهای کهن شهر را دارد، گفت: میراث و شهرداری باید از آنچه در طول سال‌های گذشته توسط انسان‌ها خلق شده پاسداری کنند و البته در این مسیر همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا آنچه به دست مسئولان رسیده را به بهترین نحو به آیندگان تحویل دهیم.

وی تأکید کرد: به میراث تاریخی و فرهنگی اعتقاد راسخ داریم و خودمان را به عنوان سربازان، حفظ و صیانت از دستاوردهای بشری می‌دانیم.

نوروزی با اشاره به پروژه چهارباغ گفت: گرچه بخشی از پروژه محور چهارباغ در دوره گذشته آغاز شده بود، اما در این دوره سیاست پیاده‌راه شدن این محور تاریخی را دنبال کردیم تا چهارباغ حفظ و میراث پاسداری شود و مردم از این همه زیبایی به نحو شایسته استفاده کنند.

شهردار اصفهان اظهار کرد: بسیاری از مردم از شرایط به وجود آمده در چهارباغ ابراز خوشنودی می‌کنند، اما در عین حال خواستار پایان یافتن این پروژه در اسرع وقت هستند.

نوروزی با اشاره به بازآفرینی بافت فرسوده شهر افزود: مرمت، احیاء و بازسازی هرکدام تخصص خاص خود را دارد و باید با استفاده از این تخصص‌ها برای بازآفرینی بافت فرسوده شهر چاره اندیشی شود.

وی با تأکید بر موضوع گردشگری در اصفهان تصریح کرد: نخستین محور از برنامه سنجش پذیری که در بدو آغاز فعالیت ارائه شد «گردشگری» بود، همچنین در بودجه سال آینده شهرداری ۱۵ پروژه محرک توسعه با محوریت گردشگری برای مناطق شهر تعریف و اعتبار مورد نیاز برای اجرای آنها در نظر گرفته شد تا مسیر برای توسعه پایدار شهر هموار شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در اصفهان باید زمینه گردشگری شبانه مهیا شود، گفت: مکان‌هایی همچون پل تاریخی خواجو و چهارباغ عباسی در شهر وجود دارد که شب‌ها بیشتر مورد اقبال شهروندان است، بنابراین باید برای گردشگری شبانه شهر تلاش شود تا رونق گیرد.

وی تأکید کرد: می‌توان با تعامل بین دستگاه هایی که متولی صنعت گردشگری هستند، اصفهان را هرچه بیشتر به سمت گردشگری سوق داد و این صنعت پاک را در شهر رونق بخشید.

منبع: ایمنا

برچسب ها: گردشگری ، اصفهان ، شهرداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار