آبشارها همیشه همانند گنجینه ای ارزشمند و طبیعی هستند که از دل کوه بیرون می ریزند و با وجود آن ها می توان تابستانی گرم را بسیار مطبوع و خنک گذراند. بیشتر آبشارهای شناخته شده زیبایی کشورمان در شمال و غرب قرار دارند. البته هستند آبشارهای ناشناخته ای که خیلی از گردشگرها از وجود آن ها بی خبرند. به طور کلی تنوع جاذبه های طبیعی در ایران بسیار زیاد است و همین تنوع سبب شده تا دست تان برای گردشگری باز باشد. آبشارها یکی از طبیعی ترین پدیده ها در طبیعت هستند که از لحاظ ظاهری جذابیتی فوق العاده دارند. بسیاری از عکاسان کیلومترها مسافت را طی می کنند، تا فقط تصاویری از این پدیده طبیعی را ثبت نمایند. در ایران حدود 390 آبشار وجود دارد که هر کدام در شهری قرار دارند.
کد خبر: ۸۱۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ 28 January 2020

 

6

 

آبشار سمیرم

یکی از زیباترین آبشارهای ایران، آبشار سمیرم است که می توانید آن را در 4 کیلومتر مانده به شهر سمیرم پیدا کنید. این آبشار در 160 کیلومتری در جنوب شهر اصفهان هم قرار گرفته است. آبشار سمیرم دارای 35 متر ارتفاع می باشد و از آن به عنوان عروس سلسله کوه های زاگرس یاد می کنند.بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه طبیعی و زیبا، فصل بهار و تابستان است. شما می توانید پس از گشت و گذار در کنار این آبشار برای استراحت به اقامتگاه هایی که در اطراف این آبشار قرار دارد، بروید. آبشار سمیرم در اعمماق یک تنگه با نام سمیرم قرار گرفته است.

آبشار مارگون

آبشارمارگون یکی از زیباترین آبشارهاست که در مرز کهکیلویه و بویر احمد و استان فارس واقع شده است. این آبشار جزء یکی از مرتفع ترین آبشارهای دنیا به حساب می آید و بدنه آن کاملا صخره ای می باشد. چشمه های متعددی از آبشار مارگون سرچشمه می گیرند و  جالب است بدانید که هیچگونه چشمه یا رودخانه ای در بالای این آبشار و بالای کوه ها وجود ندارد که آب آن را تامین نماید. چشم انداز آبشار مارگون بی نهایت زیباست.

 

آبشار کمردوغ

آبشار کمردوغ حدود 100 متر ارتفاع داشته و در تمامی فصول سال پر آب و زیباست.این آبشار توانسته لقب عروس آبشارهای ایران را به خود اختصاص دهند. برای دسترسی به مسیر آبشار کمردوغ باید یک راه پر از پیچ و خم را طی کنید تا به جاده های کوهستانی ضلع شمالی دهدشت برسید. سپس باید از میان جنگل های سرسبز بلوط گذشته و 70 کیلومتر را پیاده طی کنید تا به آبشار برسید. زمانی که چشم تان به این آبشار می افتد به وجد خواهید آمد. سرسبزی اطراف و خروشانی آبشار کمردوغ آنقدر وصف نشدنی و زیباست که نمی توان با کلمات ان را توصیف کرد. این آبشار در قلعه ای به نام قلعه رئیسی شهرستان کهکیلویه و بویر احمد قرار دارد.

آبشار لاتون

این آبشار در گیلان قرار دارد و ارتفاع آن حدود 105 متر می باشد که جزء مرتفع ترین آبشار ها در ایران به شمار می رود. برای دسترسی به مسیر آبشار لاتون باید به 15 کیلومتری جنوب آستارا رفته و خودتان را به روستای کومه برسانید. آبشار لاتون در 6 کیلومتر مانده به روستای کومه قرار گرفته است که برای رسیدن به آن باید کمی ناهمواری و پستی و بلندی های مسیر را تحمل کنید. در بین راه با تپه هایی سرسبز و چشمه هایی خنک هم روبرو خواهید شد که می توانید در آن جا استراحت کنید و آبی به سر و روی خود بزنید. درختان سر به فلک کشیده فندوق، بلوط و سیب وحشی و آواز گنجشک ها در بین راه انرژی شما را چندین برابر خواهد کرد تا مسیر را ادامه دهید و به این آبشار زیبا برسید.

آبشار ویسادار

همانطور که گفتیم بیشتر آبشارهایی که در کشورمان وجود دارند، در شمال قرار گرفته اند. آبشار ویسادار هم در گیلان واقع شده است و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری گیلان به شمار می رود. می توانید به گیلان سفر کنید و نه تنها از این آبشار زیبا دیدن کرده بلکه از سایر جاذبه های گردشگی اش دیدن نمایید. وجه تسمیه ویسا دار به معنی سایه درخت بید است. این آبشار تا چند سال گذشته جزء جاذبه های گردشگری ناشناخته گیلان بود که اکنون به عنوان یکی از بهترین جاذبه های طبیعی این شهر شناخته شده است و بسیاری از گردشگران از آن دیدن می کنند.

5

آبشار سفید

این آبشار زیبا در لرستان در یکی از شهرستان های آن به نام شهرستان الیگودز واقع شده است. دلیل اینکه این آبشار را با چنین نامی نامگذری کرده اند این است که به خاطر برخورد آب آبشار با سنگ های اطراف یک سری حباب به وجود می آید که سفید رنگ هستند و تعداد این حباب ها آنقدر زیاد است که در بیشتر اوقات این آبشار به رنگ در می آید. در اطراف آبشار سفید پوشش گیاهی بسیار متنوع و زیبایی می روید و باعث شده تا چشم انداز آن بسیار زیباتر به نظر برسد. مسیر دسترسی به این جاذبه  طبیعی بسیار راحت و آسان است و شما می توانید بدون پیاده روی و با ماشین به آن جا برسید.

آبشار شوی دزفول

این آبشار یکی از بزرگترین آبشارهایی است که در کل خاورمیانه وجود دارد. آبشار شوی در شهر خوزستان و در نزدیکی شهر دزفول قرار دارد. آبشار شوی حدود 100 متر ارتفاع داشه و 40 متر هم عرض آن است. منطقه ای که آبشار شوی در آن قرار دارد کوهستانی است و دارای آب وهوایی بسیار مطبوع و لذت بخش می باشد. پوشش گیاهی اطراف این منطقه بسیار خاص است و گونه های گیاهی مختلفی در آن می روید که برخی از آن ها خواص دارویی فوق العاده ای برای درمان بیماری های مختلف دارند. شما می توانید پس از گشت و گذار و حتی آب تنی در این آبشار به اطراف این منطقه رفته و کمپی برای استراحت بنا کنید. اگر به طبیعت گردی علاقه داشته باشید، سپری کردن چند روزه در طبیعت این مکان بسیار گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد آبشار شوی این است که یک ایستگاه قطار در نزدیکی آن وجود دارد  و گردشگران به راحتی می توانند با قطار به آن جا بروند. اگر هم قصد دارید با ماشین شخصی به این منطقه سفر بروید باید بگوییم تنها بخشی از مسیر را می توانید با ماشین طی کنید و باقی راه را باید پیاده بروید و از دل طبیعت عبور کنید.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار