امام جمعه خوی؛
امام جمعه خوی گفت : به وجود آوردن بحران جدید و توجیه حضور نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا هدف بارز ترامپ از طرح رسوای معامله قرن است .
کد خبر: ۸۱۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ 31 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک آذر بایجان غربی از خوی
حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه های عبادی، سباسی نماز جمعه این هفته، بعداز توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوای الهی ، با اشاره به اهداف ترامپ از طرح رسوای معامله قرن گفت : به وجود آوردن بحران جدید در منطقه غرب آسیا برای توجیه حضور نظامی خود ، تحت تأثیر قرار دادن سیلی محکم و شکننده ایران به آمریکا ، جلب توجه و ثروت یهودیان صهیونیست به نفع خود در انتخابات آتی ،
دلداری به نتانیاهو از بابت ترسی که از سیلی اخیر ایران به وجود آمده است و غارت هر چه بیشتر ثروت چند کشور اسلامی وابسته از جمله اهداف ترامپ در شرایط بحرانی خود و اسرائیل از معامله قرن می باشد .

دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است
خطیب نماز جمعه در قسمتی از خطبه ها با محور بحث قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت : مقام معظم رهبری مدظله در بخشی از بیانیه 7 توصیه و یا مأموریت را مورد تأکید قرار می دهند که باید توسط کارگزاران نظام و جوانان جامعه عملی گردد .
شکوری در ادامه علم و پژوهش را از جمله مأموریتهای مهم در این بخش از بیانیه برشمرد و گفت : دانش آشکارترین وسیله و قدرت یک کشور است .
وی تاکید کرد : مقام معظم رهبری در ادامه این موضوع موارد زیر را نیز یادآوری می فرمایند : غرب در عین تهی دستی در بنیان های اخلاقی و اعتقادی با تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع عقب مانده اختیار سیاست و اقتصاد آنان را به دست گرفت ،
ملت ایران در دو دهه اخیر ۱۱ برابر رشد متـوسط علم در جهان به پیش رفـته است
، دانش و فناوری ایران در میان بیش از ۲۰۰ کشور جهان به رتبه ۱۶ رسیده است این در حالی اتفاق افتاد که کشور در تحریم مالی و علمی بوده است وایـن راه طی شده با همه اهمـیت خود یک آغاز است ما باید به قله دست یابیم .

عبور از بحران ها و اتخاذ مواضع مستقل از جمله دستاوردهای انقلاب است

حجت الاسلام شکوری در ابتدای خطبه دوم بازگشت رهبر کبیر انقلاب به کشور پس از ۱۵ سال تبعید ، آغاز دهه مبارکه فجر ، تشکیل دولت انقلاب اسلامی ۱۵ بهمن ۵۷ و تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام روز ۱۷ بهمن ۶۶ را از جمله مناسبتهای هفته برشمرد .

وی در ادامه : عبور دادن انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از بحران های متعدد در طول ۴۱ سال گذشته با مدیریت مستقیم ولایت فقیه ، مـقابله با گروه های متـعدد مـحارب و مـدعـی خـودمختاری و براندازی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ، کشف و خنثی سازی چند کودتای آمریکایی ، مدیریت موفق ۸ سال دفاع مقدس ، از بین بردن داعش و سایر گروه های تکفیری که یک تهدید جدی استکبار علیه کشورهای اسـلامی منـطقه بلکه جهان بود ، اتخاذ مواضع مستقل منطقه ای و بین المللی ، حمایت و دفاع قاطع از آرمان فلسطین ، موضع گیری قاطع علیه طرح آمریکایی صلح اعراب و اسرائیل و ارائه مدل جدید حکومـتی و مـردم سـالاری با نفی ایدوئولوژی های سوسیالیستی و لیبرالیستی را از جمله دستاورد های انقلاب در ۴۱ سال اخیر دانست .

فاش کننده اسرار دیگران خود رسوا می شود
شکوری در پایان سخنان خود با پرداختن به ثمرات تلخ هتک حرمت مؤمن اظهار داشت : در روایات متعدد مطرح شده که اگر انسانی از دیگران هتک حرمت بکند و آبروی برادر دینی خود را ببرد حتما در دنیا مجازات و رسوا خواهد شد بطوریکه رسولخدا(ص) فرمود : هر کس برای عیبجویی و فاش ساختن اسرار برادر دینی خود قدم بردارد خداوند اسرار و عیوب او را بر همه خلایق فاش خواهد ساخت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار