کد خبر: ۸۱۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ 31 January 2020

تحلیل مقاله علمی توسط سردار سلیمانی در دانشگاه باهنر کرمانسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در همایش ملی نظام فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در گستره فرهنگ، به خطر تحجر در دانشگاه‌ها اشاره و گفت: یکی از نمونه‌های تحجر در دانشگاه، زمزمه‌های جدایی دین از سیاست است.

به گزارش «تابناک»، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در طول ۴۰ سال خدمت صادقانه خود میدان عمل را رها نکرد و تمام هم و غم خود را صرف دفاع از جبهه مقاومت کرد.

اما در ۳ سال گذشته سپهبد سلیمانی به حوزه دانشگاه ورود پیدا کرد و در حضور جمع کثیری از اساتید و دانشجویان به ایراد سخن پرداخت.

سپهبد سلیمانی آذرماه ۹۷ طی آخرین سخنرانی خود در همایش ملی «نظام فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در گستره فرهنگ» در دانشگاه شهید باهنر کرمان، با بیان اینکه جایگاه برگزاری این همایش به درستی دانشگاه بوده است، گفت: حق این است که دانشگاه‌های ما تبیین‌کننده این افکار و نظریه‌های بلند باشند.

فرمانده اسبق نیروی قدس سپاه پاسداران اظهار کرد: نظریه‌ها و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری محدوده بسیار گسترده‌ای در ارتباط با جهان اسلام، غرب، داخل کشور و… دارند که پرداختن به هر حوزه به صورت جداگانه ضرورت دارد.

این شهید بزرگوار یادآور شد: شخصیتی را در دنیا ندیدم که تا این حد اهتمام به بصیرت‌افزایی در جامعه داشته باشد.

زمزمه‌های جدایی دین از سیاست، نمونه ای از تحجر دانشگاه است

سپهبد شهید قاسم سلیمانی در آن دیدار به خطر تحجر در دانشگاه‌ها اشاره کرده و عنوان کرد: یکی از نمونه‌های تحجر در دانشگاه، زمزمه‌های جدایی دین از سیاست است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نتیجه تحجر را ویران‌کننده می‌دانند، گفت: ایشان می‌فرمایند راه مقابله با تحجر، حاکم شدن عقل و نوآوری علمی در درجه اجتهاد است و شاخصه اسلام آمریکایی نیز تحجر، تحریف، بدعت و خرافه‌گویی در جامعه اسلامی است.

دانشگاه محل تبیین دیدگاه و تفکر رهبری است

فرمانده اسبق نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه رهبر انقلاب درس‌خواندن را امری ضروری دانسته، اما کافی نمی‌دانند، اظهار کرد: دانشگاه محل تبیین دیدگاه و تفکر رهبری است و همه این موارد از استاد باید به دانشجو منتقل شود.

سپهبد شهید سلیمانی در آن دیدار ادامه داد: فضایل اخلاقی همچون صداقت از نکات اصلی تربیت است، جایگاه تربیت دانشگاه است و اساتید باید به این فضایل اخلاقی توجه کند.

آن شهید بزرگوار در این جلسه حتی نکاتی را نیز به اساتید گوشزد کرده و بیان کرد: مقام معظم رهبری هشداردهی و غفلت‌زدایی را از وظایف استادان و مربیان می‌دانند که در اماکن دانشگاهی باید مورد اهتمام قرار گیرد.

سپهبد شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند استادان باید مراقب کلام خود باشند تا موعظه حسنه صورت گیرد و اگر این کار را انجام ندهند، به محتوای کلام استاد توجه نمی‌شود.

تحلیل مقاله علمی توسط سردار سلیمانی در دانشگاه باهنر کرمان

محمود بابایی در ارتباط با سخنان سردار شهید سلیمانی در آن مراسم به خبرنگار ما گفت: سردار بزرگوار در این مراسم تنها یک سخنرانی عادی ارائه نکرد بلکه به تحلیل یک مقاله بی نقص علمی پرداخت.

عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر افزود: روش متداول به این صورت است که زمانی مقامات در همایشی حضور پیدا می کنند، یک سخنرانی ارائه می دهند و به تبیین روش های اجرایی می پردازند اما سخنان سردار شهید سلیمانی از دل یک مقاله علمی با ارزش استخراج شده بود.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه باهنر ابراز کرد: محور اصلی سخنان ایشان اهمیت فرهنگ در حوزه های مختلف بود و در حین سخنرانی خود به اشراف رهبر انقلاب بر این حوزه تاکید کردند.

ضرورت تبیین منظومه فکری رهبر انقلاب به عنوان نقشه راه مسئولان

ناصر بهروز در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: سردار شهید سلیمانی در ابتدای سخنان خود بر ضرورت تبیین منظومه فکری رهبر انقلاب در دانشگاه ها تاکید کردند و از این مهم به عنوان نقشه راه مسئولان یاد کردند.

وی افزود: بدین معنی که به عنوان یک سرچشمه در نظام فکری و فرهنگی مسئولان از منظومه فکری مقام معظم رهبری استفاده کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: در ادامه سپهبد شهید سلیمانی به بیان مجموعه مشخصاتی از اسلام پرداخته و گفت در نظریه اسلام تاکید بسیاری بر ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار شده است از این رو هر آنچه که رهبر انقلاب بیان می کنند مبانی توحیدی دارد.

بهروز ابراز کرد: یکی از مهم ترین سخنان حاج قاسم در آن همایش ضرورت ولایت پذیری و اعمال نظر ولی فقیه در جامعه  و حکومت اسلامی بود.

وی ادامه داد: آنچه که در نظریات رهبری و منظومه فکری ایشان در گستره فرهنگ وجود دارد تربیت معنوی است و لازم است که همه انسان ها بر این پایه تربیت شده و رشد یابند.

اخلاق مهم ترین رکن تربیتی در جامعه اسلامی

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان تصریح کرد: این شهید بزرگوار در سخنان خود با اشاره به ارکان یک جامعه اسلامی تاکید کردند که اخلاق مهم ترین رکن در تربیت یک جامعه محسوب می شود.

بهروز یادآور شد: سردار سلیمانی در سخنان خود تاکید کردند که اگر اندیشه های رهبر انقلاب اگر به درستی تبیین نشوند و در جامعه سرازیر نشوند مشخص نیست عاقبت فرهنگ چه می شود.

وی اذعان کرد: حاج قاسم در آن همایش گفت اصل فرهنگ کشور باید مبتنی بر نظریات اسلام و رهبر انقلاب به جامعه تزریق شود و مسئولان پایه گذار آن ها باشند.

سپهبد شهید سلیمانی در دوره خدمت خود غالب عمر خود را در جبهه های مقاومت صرف دفاع از کیان جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت کرد.

این سردار بزرگوار اسلام چندان اهل سخنرانی نبود اما در همین سخنرانی های اندک بارها بر ولایت پذیری و دریای بی کران علم رهبری تاکید کرده و راه رسیدن به فلاح جامعه را اطاعت از ایشان بیان کردند.

انتهای پیام/ *

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار