خرید خودرو به نوعی یک سرمایه گذاری محسوب می‌شود و نیاز به نگهداری و مراقبت دارد و یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد شستشوی خودرو به صورت منظم است.
کد خبر: ۸۱۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 01 February 2020

Image result for کارواش خودرو در زمستان"

به گزارش تابناک سمنان: تمیز بودن خودرو نه تنها باعث می‌شود که رنگ بدنه و خود آن سالم‌تر بماند بلکه باعث زیبایی سطح شهر و ایجاد یک حس خوب در شما می‌شود. اما مساله اینجا است که چند وقت یک بار باید خودرو خود را بشوییم؟

همان طور که خودرو نیاز به سرویس دوره‌ای و تعویض مایعات و قطعات در زمانی مشخص دارد، نیاز به شستشوی منظم هم دارد.

اکثر کارشناسان توصیه می‌کنند کسانی که رفت و آمد شهری معمول دارند، به صورت میانگین دو هفته یک بار خودرو خود را شستشو بدهند.

اما برای کسانی که نزدیک ساحل زندگی می‌کنند، واجب است که برای سالم ماندن رنگ بدنه هفته‌ای یک باز خودرو خود را شستشو دهند. نمک حاصل از آب دریا می‌تواند یکی از مخرب‌ترین عوامل برای رنگ بدنه خودرو باشد.

همچنین اگر به خارج از شهر رفتید و در جاده‌های خاکی و گلی رانندگی کرده‌اید، بهتر است که هرچه سریع‌تر به کارواش مراجعه کنید و خودرو را تمیز کنید.

خودرو را در زمستان بیشتر بشویید
ممکن است فکر کنید که شستشوی خودرو در فصل زمستان کار بیهوده‌ای است، اما بر خلاف تصور عمومی شستشوی خودرو در زمستان و حتی پاییز بسیار واجب‌تر از تابستان است.

این امر چند دلیل دارد. یکی از دلایل آن وارونگی هوا و باران‌های اسیدی است. هنگامی که فصل سرما فرا می‌رسد، وارونگی هوا رخ می‌دهد و با پدیده باران اسیدی مواجه می‌شویم. هنگامی که باران تمام شود و این قطرات آب بر روی بدنه تبخیر شوند و خشش شوند، مواد به جا مانده از این باران‌ها در طولانی مدت به خودرو شما صدمه می‌زند.

دلیل دیگر این که هنگامی که برف می‌آید، برای از بین بردن آن ترکیبی از شن و بر بر سطح جاده می‌ریزند. این نمک‌ها برای رنگ بدنه خودرو مضر هستند و در صورت کثیف شدن، در اسرع وقت باید خودرو را بشویید.

منبع: خودروکار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار