استاندار اصفهان دهه فجر را فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن دانست و گفت: دانش آموزان می‌توانند در یک فضای علمی، به بررسی و مقایسه انقلاب اسلامی پرداخته و آموزش و پرورش نیز مسابقه ای به این مناسبت برگزار کند.
کد خبر: ۸۱۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴ 01 February 2020

عباس رضایی در مراسم گلبانگ انقلاب اظهار کرد: از انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف سخن گفته و شنیده شده است و نسل جوان شناخت خوبی از انقلاب اسلامی دارند. در عین حال که می توانند علل، ریشه ها و ویژگی های انقلاب را مطالعه کرده و باتوجه به منابع خوبی که در اختیار است، سقوط و بقای انقلاب های دنیا را بررسی و مقایسه کنند.

وی یکی از روش های شناخت را مقایسه دانست و افزود: انقلاب اسلامی را می توان با انقلاب های دنیا قیاس کرد، اگرچه با اصل این قضیه مخالف هستم، زیرا در نقاط دیگر انقلاب ها مادی بوده اما انقلاب ما یک انقلاب الهی است.

رضایی با اشاره به این فرموده امام خمینی (ره) که «انقلاب ما انفجار نور بود»، افزود: دستاوردهای انقلاب الامی ایران قابل مقایسه با هیچ انقلابی نیست. اما شاید بشود برای دست یابی به کلید واژه هایی، این کار را انجام داد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه نظریه پردازان و صاحب نظران زیادی در این زمینه تحقیق کرده اند، تصریح کرد: شرایط انقلاب هند، کوبا، روسیه و بیداری عربی را می توان با انقلاب اسلامی ایران مقایسه کرد، همچنین سه انقلاب فرانسه، روسیه و انقلاب اسلامی ایران که بزرگترین انقلاب های عصر حاضر بوده اند و می توان موقعیت های اقتصادی، نظامی و استحکام رژیم های گذشته این سه کشور را قبل از انقلاب ببینیم که نشان می دهد معیارها، اهداف، آرمان ها و همه چیز انقلاب ما با این انقلاب ها تفاوت داشته است.

وی با اشاره به اینکه رژیم طاغوت پایه های محکم اقتصادی و نظامی داشت و زمانی ما در همین خیابان ها شعار می دادیم، دشمن تانک و مسلسل دارد، گفت: رهبری بزرگ انقلاب و مبتنی بودن بر پایه های اصیل و دینی و مردمی بودن را می شود از ویژگی های انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در مهدهای علم و آگاهی ضرورت دارد به علل و ریشه های انقلاب پرداخت و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی را علی رغم همه دشمنی ها و موانع و کارشکنی ها بررسی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار