رییس فدراسیون بسکتبال گفت: فیزیک بدنی جوانان در استان های غربی کشور برای رشته بسکتبال مناسب است ولی متناسب با این ظرفیت در این مناطق رشد نکرده است.
کد خبر: ۸۱۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶ 01 February 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ مظفر علی شائی اظهار داشت: استان ایلام استعداد و زمینه های رشد بسیاری دارد و با توجه به اینکه حاشیه غرب بخاطر فیزیک بدنی مستعد رشد بسکتبال است می توان از این ظرفیت بهره برد.

وی تصریح کرد: بستر ۵۰ درصدی رشد بسکتبال در نوار غربی وجود دارد و روسای هیات ها باید ۵۰ درصد دیگر را خود ایجاد کنند و نگران امکانات نباشند.

علی شائی در خصوص واگذاری خانه بسکتبال ایلام نیز گفت: بر اساس ماده پنج (ماده ۸۸ سابق) باید تمام اماکن ورزشی به مزایده گذاشته و به هیات ها واگذار شوند بر همین اساس خانه بسکتبال به این هیات واگذار می شود اما در کنار آن نیز یک خوابگاه ایجاد شده که بتوان از طریق آن درآمدزایی کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان ایلام یادآور شد: انتظار داریم برنامه های رییس جدید هیات منتج به خروجی های خوبی شود و توجه به سنین پایه که قبلا نیز وحود داشته باید ادامه یابد.

وی با تاکید بر برگزاری لیگ در استان گفت: ظرفیت میزبانی مسابقات را داریم و با وجود نبود خوابگاه ظرفیت ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر در زمستان و ۱۸۰ نفر در تابستان وجود دارد.

علی شائی افزود: برای توسعه بسکتبال ایلام باید برای مربیان کارگاه های دانش افزایی و مسابقات منطقه ای برگزار شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه این ورزش در ایلام گفت: در استان ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که با شناسائی‌ استعدادها می‌توان گامی مهم در توسعه این ورزش برداشت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار