رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران از بازگشت رونق و امید به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان خبر داد .
کد خبر: ۸۱۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹ 02 February 2020

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از بازگشت رونق و امید به سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان خبر داد و گفت که امسال با وجود اعمال تحریم های اقتصادی، وضعیت صنعت استان در تمامی شاخص‌ها مثبت بوده است.
حسینقلی قوانلو روز یکشنبه در نشست خبری که با حضور "عبدالله مهاجر عضواتاق بازرگانی ایران "برگزارشده بود اظهارداشت ؛  امسال تعداد جوازهای تاسیس، پروانه های بهره برداری ، میزان اشتغال پیش بینی شده و حجم سرمایه گذاری صنعتی در مازندران نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.
وی با اشاره به رشد ۱۷ درصدی صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی در مازندران امسال به نسبت پارسال ادامه داد : امسال ۶۹۸ جواز با حجم سرمایه گذاری چهار هزار و ۴۵۸ میلیارد تومان صادر شده است .
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران میزان اشتغال پیش بینی شده برای این تعداد واحد صنعتی را بیش از ۱۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این حیث به نسبت سال گذشته چهار درصد افزایش داشته ایم .
وی گفت: امسال ۱۶۸ پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومان درمازندران صادر شد که برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.
قوانلو افزود: در زمینه حجم سرمایه گذاری صنعتی نیز در حالی که پارسال شاهد ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بودیم ، این رقم با رشد ۴۰ درصد امسال به یک هزار میلیارد تومان افزایش یافت .
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ادامه داد : همچنین یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی مازندران در مرحله اخذ پروانه هستند که با بهره برداری این تعداد، میزان سرمایه گذاری به سه و نیم برابر سال گذشته خواهد رسید.

قوانلو با اعلام آمارهای مقایسه‌ای تورم نقطه به نقطه کشور و استان مازندران خاطرنشان کرد: در آبان ماه جاری تورم کشور و مازندران ۱.۶ درصد بود و با تأثیر اصلاح قیمت بنزین در آذرماه در کشور تورم به ۳.۲ رصد رسید و مجموع کالاها ۳ درصد رشد داشت، در استان تورم ۳.۱ شد، در دی‌ماه شوک افزایش قیمت بنزین در کشور کمتر شده و شاهد تورم ۰.۸ درصدی در کشور و منهای ۰.۲ درصد در مازندران بودیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار