مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه از وصول ۹۳ درصدی مالیات در این استان خبر داد و گفت: حقوق‌بگیران سهم بیشتری از پرداخت مالیات دارند.
کد خبر: ۸۲۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 04 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ازمهر، هادی ملکشاهی  درباره میزان افزایش سالانه پرونده‌های مودیان جدید مالیاتی اظهار داشت: برخی مودیان به دلایل مختلف از ادامه فعالیت منصرف و پرونده آنان حذف و در عوض هرساله تعداد پرونده‌های مالیاتی بیشتری تشکیل می‌شود که حاصل آن رشد تعدادی پرونده‌های مالیاتی در تمامی منابع در سطح استان است.

وی با بیان اینکه میزان نسبت درآمدهای استان به درآمدهای کشور ۶۷ /۰ درصد در سال ۹۸ است، افزود: برای تحقق درآمدهای مالیاتی به دنبال ایجاد پرونده‌های جدید بر اساس اطلاعات واصله و همچنین شناسایی مودیانی که فرار مالیاتی دارند هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه بیان داشت: هیچگاه به فکر فشار مالیاتی بر مودیان شناسنامه دار نخواهیم بود و در این خصوص از ابزارهای قانونی جهت کسب اطلاعات اقتصادی همانند صادرات و واردات، اطلاعات واصله از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها و اشخاص حقوقی استفاده می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه آماری از میزان فرار مالیاتی به صورت دقیق مشخص نیست، گفت: برخی شرکت‌ها و مؤسسات ذاتاً در صورت تسلیم به موقع اظهارنامه مالیاتی از پرداخت مالیات معاف هستند، همچنین شرکت‌های زیان‌ده نیز در صورت تأیید زیان توسط اداره مشمول پرداخت مالیات در آن سال نخواهند بود.

ملکشاهی تصریح کرد: چنانچه این شرکت‌ها اظهار نامه خود را ظرف مهلت مقرر به اداره مالیاتی تسلیم کنند و این اظهار نامه متکی به دفاتر باشد، همکاران مالیاتی اگر در رسیدگی به اطلاعاتی که ناقض اظهار نامه آنها باشد برخورد نکنند، اداره امور مالیاتی مطالبه مازادی از شرکت‌ها نخواهند داشت.

وی عنوان کرد: از عوامل مؤثر در تعیین مالیات میزان درآمد و هزینه‌ها و سود ابرازی واقعی اشخاص حقوقی بوده و در رسیدگی‌ها برخی از هزینه‌ها به علت واقعی نبودن مورد پذیرش اداره مالیاتی قرار نمی‌گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین در بعضی از مواقع میزان درآمدها با توجه به اطلاعات واصله کمتر از واقع اعلام می‌شود لذا مأمورین مالیاتی پس از انجام رسیدگی و حسابرسی سعی در صدور تشخیص واقعی می‌کنند.

این مسئول کمک به تولید و اشتغال را از اهداف اصلی امور مالیاتی دانست و گفت: اداره مالیاتی از طریق اعطای بخشودگی جرایم و تقسیط بلندمدت موجب تسهیل پرداخت مالیات می‌شود.

حقوق‌بگیران سهم بیشتری از پرداخت مالیات دارند

وی افزود: با وجود اینکه همه اقشار در استان به علت فرهنگ بالای مالیاتی در پرداخت مالیات مشارکت دارند ولیکن حقوق بگیران سهم بیشتری از مالیات را به خود اختصاص داده‌اند.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: در اخذ مالیات رعایت اصل عدالت در تشخیص در دستور کار سازمان است و امیدواریم که مودیان با تکمیل اظهار نامه‌ها ی واقعی ما را در رسیدن به این مهم یاری رسانده همچنین این اداره کل نیز با استفاده از اطلاعات واصله و اخذ مالیات واقعی از مودیان که فرار مالیاتی دارند سعی در اجرای عدالت به سهم خود داشته باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمانشاه با بیان اینکه در شرایطی که تحریم‌های ناعادلانه توسط دشمنان اقتصاد کشور را هدف قرار داده اعتماد به دستگاه مالیاتی و تمکین مودیان به قانون از ضروریات بوده و نوید بخش شکوفایی و رونق اقتصادی خواهد بود.

این مسئول عنوان کرد: تا پایان دی ماه امسال ۹۳ درصد درآمدهای استان تحقق داشته و امیدواریم با همکاری و همدلی مودیان استان درآمدهای استان را به طور کامل محقق کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار