فریبرز کرمی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از لزوم توجه کاربران جاده ای به دستورات پلیس مبنی بر بستن زنجیرچرخ در گردنه های برف گیر خبر داد.
کد خبر: ۸۲۰۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 05 February 2020

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به توزیع ۳۷ هزار تومان شن و نمک در ۴۴ مرکز از راه دارخانه های ثابت و سیار استان اظهار داشت: در مناطق برفگیر که ریزش کوه بیشتر است بیش از ۵۰۰ نفر از راهدارها به صورت آنلاین و شبانه روزی در راه بوده و بر اساس نوع بارش‌ها به راهدارخانه های مدنظر از مرکز استان کمک فرستاده می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۴۴ اکیپ ثابت مشمول تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله بولدوزر، لودر، گریدر، تیغه و برف روب بوده که بر اساس راه ها بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه به یک راهداری اختصاص می یابد. لازم به ذکر است که این مقدار بسیار بالا بوده و برای برف‌روبی این مسافت ۲۰۰ کیلومتری با اتلاق زمان رفت و برگشت خدمات ناقص می ماند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه از نظر تجهیز ماشین‌آلات نیازمند یاری مسئولین استانی و ستادی هستیم افزود: دستگاه‌های موجود فرسوده بوده بطوریکه از نظر کمی و کیفی پایین هستند. همچنین در فصل زمستان به دلیل اینکه برف روبی و نمک پاشی و تیغ زنی تا حدی پاسخگوست و اینکه بین آسفالت و تیغه برف روب همواره یک لایه نازک از برف باقی می ماند امکان لیز خوردن و گرفتاری ناوگان فاقد عاج لاستیک و یخ شکن وجود داشته که این مورد در پیچ و گردنه ها که سرعت مطمئنه در آن رعایت نمی‌شود و یا ترافیک در آنجا وجود آمده است افزایش می یابد.

کرمی ضمن اشاره به لزوم توجه کاربران جاده‌ای به دستورات پلیس مبنی بر تردد با زنجیر‌چرخ در گردنه های اطلاع رسانی شده خاطرنشان کرد: خدمت رسانی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای به صورت ۲۴ ساعته در تمامی روزهای سال بوده اما راهبران جاده ای باید همکاری لازم را برای کاهش تلفات و خسارت های جاده ای داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار