استاندار خوزستان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مطرح کرد:
استاندار خوزستان در جلسه شورای آموزش گفت: بالغ بر یک هزار و ۳۳۰ کلاس درس جدید در سال جاری در خوزستان ساخته شده است که نشان از عملکرد خوب مجموعه نوسازی مدارس استان دارد.
کد خبر: ۸۲۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸ 05 February 2020

غلامرضا شریعتی استاندار، در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه برقراری عدالت آموزشی در سطح مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان از اولویت های مجموعه مدیریت اجرایی استان است، خاطرنشان کرد: حوزه آموزش و پرورش به عنوان یک حوزه زیرساختی قلمداد می‌شود و توسعه متوازن این نهاد می بایست در دستورکار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شاخص فضای فیزیکی مدارس یکی از مولفه های مهم و تاثیرگذار در ارتقای شاخص های کیفی آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: با ساخت یکهزار و ۳۳۰ کلاس درس جدید در سال جاری، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عملکرد درخشانی در حوزه ارتقای شاخص فضاهای آموزشی استان داشته است. البته در این حوزه نیاز به کار مستمر داریم تا بیش از پیش به میانگین کشوری سرانه فضای آموزشی نزدیک شویم.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرستان اندیکا، یادآور شد: توسعه زیرساخت های مناطق کم برخودار از اولویت های مجموعه اجرایی استان خوزستان است و توسعه شهرستان اندیکا در همه حوزه‌ها به خصوص آموزش و پرورش نیز به عنوان یک اولویت دنبال می شود.

اختصاص ۱۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مدارس خوزستان

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: در بخش تجهیز مدارس بالغ بر ۱۸۵ میلیارد تومان در قالب یک تفاهم‌نامه برای تجهیز مدارس اختصاص یافته است که ده هزار کولر گازی و دو هزار آب سردکن طی یک بازه زمانی دو ساله خریداری و در بین مدارس استان توزیع خواهد شد.

علی قربانی بیان کرد: زلزله مسجد سلیمان بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان خسارت به مدارس این شهرستان وارد کرد که با کمک خیرین مدرسه‌ساز تمام این مدارس تحت پوشش خدمات نوسازی، تعمیر و تجهیز قرار گرفتند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در عین حال با بیان اینکه استان خوزستان موفق به کسب رتبه اول کشوری در شاخص جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز شده‌است، خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه ساز بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به استان خوزستان کمک کرده‌اند که این رقم سبب شد تا استان ما از سایر استان ها در این شاخص پیشی بگیرد به گونه‌ای که استان تهران هم اکنون رتبه دوم این شاخص را بعد از خوزستان به خود اختصاص داده است.

وی در پایان با بیان اینکه اداره کل نوسازی مدارس استان بالغ بر ۱۹۰پروژه آموزشی شامل ۷۸۸ کلاس درس در دست ساخت دارد، توضیح داد: یکی از طرحهای جامع نوسازی مدارس که برای اولین بار به صورت پایلوت در خوزستان اجرایی می شود، طرح "مدرسه سبز" است. در این طرح در مرحله اول پنج مدرسه در شهرهای اهواز، مسجد‌سلیمان و ماهشهر بر اساس الگوی محیط زیست و استفاده از انرژی خورشیدی و همچنین مصرف بهینه آب ساخته خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار