استاندار کرمانشاه گفت:با توجه به اینکه سند اشتغال ایجاد شده باید تاسال ۱۴۰۰۰ با ایجاد سالی ۲۳ تا ۲۴ هزار شغل خالص در هر سال نرخ بیکاری در استان را به میانگین کشور برسانیم.
کد خبر: ۸۲۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴ 06 February 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه هوشنگ بازوند در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه ستاد اقتصاد مقاومتي که در سالن شهداي دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار کرد:با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا انقلاب علی الخصوص شهید سلیمانی از پورمحمدي و مدیران عامل بانک ها که برای رفع مشکلات اقتصادی و رفع چالش های پیش رو در کرمانشاه حاضر شدند قدردانی می کنم.

وی افزود: کرمانشاه مرکز ثقل کشور است از نظر حمل و نقل و فاصله‌ای که با نقطه‌ی صفر مرزی و همچنین فاصله‌ای که با سایر استان‌ها دارد می‌تواند خدمات زیر بنایی مناسبی ارائه دهد. در کرمانشاه بعضی زیر ساخت‌ها نیاز به بازسازی جدی دارد، ۸ سال جنگ فرصت توسعه را از کرمانشاه گرفت و هزینه ملی زیادی پرداخت کرد. بلاخره پس از بازسازی، در سال ۹۶ هم با خشم طبیعت مواجه شد و ضربه سنگینی به دو سوم استان وارد گردید.

استاندار کرمانشاه ادامه داد‌: در حال حاضر همه کمک کردند و مشکلات استان در بحث زلزله رو به اتمام است. مسئولین و بانک‌ها که ۳۵۰۰ میلیارد تسهیلات مستقیم در این راستا ارائه کردند، استان کرمانشاه پتانسیل‌های زیادی دارد ۹۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی با زمین  مرغوب و  در حوزه گردشگری و بسیاری زمینه‌ها شرایط مناسبی داریم. همچنین حدود ۳۷۰ کیلومتر مرز داریم ۶ بازارچه که ۵ تا از آن رسمی است وضعیت صادرات هم علی رغم تحریم‌ها خوب است بیش از ۱ سوم و ۳۰ تا ۳۵ درصد صادرات کل کشور از کرمانشاه است و برای سرمایه گزاران شرایط مناسبی برای صادرات به عراق وجود دارد.

 بازوند با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در پاییز ۹۸ به ۱۶ رسیده و دارای سیر نزولی بوده، خاطر نشان کرد: در این راستا سند اقتصاد مقاومتی و رونق تولید توسط بخش خصوصی همراه با دانشگاه تهیه شد همچنین سند اشتغال تهیه کردیم که سالی ۳ درصد کاهش نرخ بیکاری را کاهش دهیم و تا ۱۴۰۰ نرخ بیکاری را به میانگین کشور برسانیم. ۲۳ تا ۲۴ هزار شغل خالص در هر سال ما را به این هدف نزدیک می‌کند و تا مطابق با برنامه پیش رفتیم.

 وی تصریح کرد: پروژه‌های بزرگی در سطح استان داریم یکی از پروژه‌هایی برای ما چالش دارد سامانه گرمسیری است که دولت سرمایه گزاری هنگفتی برایش انجام داده و لازمه اش اش ۷۰۰ میلیارد اعتبار است که تکمیل شود سامانه سردسیری نیز در حال مطالعه ستیکی دیگر از نگرانی‌های جدی تعیین تکلیف قطار شهری با ۷۰۰ میلیارد بودجه است. لازم است که فاز اول این پروژه تا پایان دوران ریاست جمهوری روحانی کامل شود. راه آهن تا خسروی زمان بر است است، اما تا اسلام آباد را می‌شود تکمیل کرد.

 استاندار کرمانشاه بیان داشت: در بحث زلزله ۱۴۴۲ میلیارد تسهیلات زیرساخت‌ها ست هنوز به صورت کامل پرداخت نشده  وپروژه آناهیتا هم نیازمند کمک صندوق توسعه‌ی ملی است که باید عنایت ویژه به آن شود. تسویه خانه آب کرمانشاه هم از پروژه‌های مهم است با توجه به اینکه در تابستان با کم آبی مواجه می‌شویم؛ و همچنین کریدور کرمانشاه به سنندج، کردستان و کامیاران است که یکی از محور‌های پرحادثه ماست و جز پروژه‌ها مهم است بحث  آبشوران نیز از دیگر پروژه‌هایی ست که نگرانی جدی دارد و توسط آب منطقه‌ای در حال انجام است و خروجی اش به قره سو می‌ریزد. این پروژه حدود ۱۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد و با مشکلاتی رو به رو است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار