اسماعیل عرب معصومی:
به گزارش تابناک سمنان:  رئیس اداره منابع طبیعی گرمسار بابیان اینکه دو بند سنگ ملات و بند خاکی در ایوانکی احداث شد، گفت: این طرح‌ها بااعتبار ۲.۵ میلیارد ریال در روستای چنداب و سنگاب اجرایی شدند.
کد خبر: ۸۲۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 06 February 2020

Image result for بند سنگ ملات

رئیس اداره منابع طبیعی گرمسار پیش از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره منابع طبیعی گرمسار ضمن بیان اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری باهدف تقویت سفره‌های آب زیرزمینی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: عملیات احداث بند سنگ ملات و بند خاکی در روستاهای بخش ایوانکی انجام شد.

وی بابیان اینکه طرح‌های آبخیزداری با حجم عملیاتی ۵۸ هزار مترمکعب احداث‌شده است، خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی شامل سه هزار و سیصد و شانزده مترمکعب در پروژه سنگ و ملات و پنجاه‌وپنج هزار هکتار از پروژه بند خاکی اجراشده است.

اسماعیل عرب معصومی ی با اشاره به اینکه این طرح‌ها بااعتبار ۲.۵ میلیارد ریال در روستاهای چنداب و سنگاب ایوانکی به بهره‌برداری رسید، افزود: اعتبارات موردنیاز اجرای این طرح از محل صندوق توسعه ملی تخصیص‌یافته است.

عرب معصومی هدف از احداث این بندها را کنترل سیلاب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی این منطقه عنوان کرد و گفت: با توجه به حجم مخازن، پس از هر بارش باران مقدار قابل‌توجهی سیلاب را ذخیره و ضمن تغذیه سفره‌های زیرزمینی از خسارات احتمالی در پایین‌دست دشت‌ها جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در پایان با  تأکید بر اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری طی سال‌های گذشته نقش مؤثری در حفاظت خاک، کنترل سرعت و خسارات ناشی از سیلاب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، چاه‌ها و قنوات موجود داشته است، اضافه کرد: با اجرای این طرح‌ها بحران کم‌آبی در مناطق روستایی ایوانکی رفع می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار