مدیرکل انتقال خون ایلام؛
مدیرکل انتقال خون ایلام گفت:به طور معمول در ماه های سرد سال میزان مشارکت اهدای خون در متقاضیان کاهش چشمگیر می یابد.
کد خبر: ۸۲۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵ 07 February 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر سحر سنایی اظهار داشت: فصول سرد سال سطح مشارکت اهداکنندگان نسبت به تقاضای مراکز درمانی کمتر می شود هرچند با مدیریت بهینه سعی بر پایداری ذخایر خونی پایگاه انتقال خون است.

سنایی یادآور شد: البته در ماه های سرد سال بروز بیماری های همه گیر همچون سرماخوردگی و آنفلوانزا در کاهش اهدای خون تاثیرگذار است چرا که پایگاه انتقال خون فقط از افراد سالم و دارای خون سالم تایید شده خون دریافت می کند.

وی اضافه کرد: در آستانه عید نوروز هم مردم در تدارک خرید و مسافرت های نوروزی فرصت چندانی برای اهدای خون نخواهند داشت بنابرین از عامه مردم به ویژه اهداکنندگان مستمر و باسابقه تقاضا می شود برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون ایلام مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: از افرادیکه برای اولین بار قصد اهدای خون دارند نمونه خون و آزمایش گرفته می شود و بعد از تایید سلامت خون این افراد، از آنها برای اهدای خون دعوت و فراخوان می شود و اکنون به مشارکت اهداکنندگان مستمر و باسابقه برای اهدای خون نیاز است‌.

استان ایلام بیش از ۱۰ هزار نفر اهداکننده مستمر و باسابقه دارد.

خون و فرآورده های خونی برای مجروحان تصادفی و سوانح و همه بیماران نیازمند به اتاق عمل، دیالیز، هموفیلی، سرطانی و ... استفاده می شود./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار