آنچه در حاشیه سفر رئیس سازمان ملی استاندارد به اصفهان گذشت
رئیس سازمان ملی استاندار در سفر خود به اصفهان در حالی از کارنامه درخشان این سازمان گفت که در پی سوال خبرنگار تابناک از بی کیفیت و پایین بودن استاندارد در بیشتر محصولات و چرایی آن گفت: برای استاندارد سازی صد درصدی محصولان باید هماهنگی بین دستگاهی شکل بگیرد این در حالی که هر دستگاهی راه خود را می رود مثلا برای اندازه گیری میزان سم ارسنیک برنج جهاد کشاورزی 200 اعلام کرده ، اداره کل استاندارد 150 و وزارت بهداشت روی 120 مشخص کرده است.
کد خبر: ۸۲۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱ 07 February 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، بدنبال اعلام نظر متفاوت دستگاه های مختلف روی استاندارد سازی محصولات به همین علت در پی جلسات مکرر قانون مقرر کرد که استاندارد نظر نهایی را بگوید اما این در حالی است که هیچ گاه وزارت بهداشت برای تعیین سلامتی  وکیفیت محصولات غذایی زیر بار استاندارد نرفته است و این عدم هماهنگی ها و برای  نشان دادن بالا و پایین بودن قدرت دستگاه ها ترجیح می دهند هر دستگاهی متناسب با استاندارد خود پیش برود و همین می شود که در سطح عرضه بازار اگر چه مهر استاندارد و مهر بهداشت و ارگان متولی تولید را شاهدیم اما در پایین ترین سطح کیفیت و حتی بهداشتی قرار دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اعلام اینکه طبق آئین نامه قانونی، دستگاه های مختلف مقررات فنی خود را به اداره کل استاندارد بیاورند و تبدیل کنند و شاخص استاندارد تمامی محصولات با نظر نهایی استاندارد اعلام و در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه سه تا دستگاه متولی سلامتی و کیفیت محصولات غذایی  هستند از جمله جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و اداره کل استاندارد که اگر این سه نهاد با یکدیگر همدست و هماهنگ شود قطعا خروجی آن را در سطح کیفی سازی محصولات خواهیم دید.

رئیس سازمان ملی استاندارد علت بازگشت دوباره دستگاه های بادر به خط تولید سوسیس و کالباس ها را علاوه بر اینکه گفت این دستگاه ها استاندارد سازی شده است، اما یکی از عوامل آن را رشد کارگاه های تولیدی زیر زمینی عنوان کرد و سعی کرد بی کیفیت محصولات غذایی در سطح بازار را بیشتر یک تلقین ذهنی مطرح کند.

و در نهایت بدنبال گلایه اصحاب رسانه از بی کیفیت محصولات غذایی موجود در بازار و اینکه چرا مهر استاندارد دارد گفت: اداره کل استاندارد تنها وظیفه نظارت و پایش را دارد و ما که نمی توانیم وقتی یک مواد غذایی که از مزرعه تا سفره را در بر می گیرد وقتی از مزرعه تا بخش تولیدی که وظیفه ما نبوده بی کیفیت تولید شده اما مجوز گرفته است ما که نمی دانیم بی کیفیت است و به همین علت مهر استاندارد می خورد.

نیره سادات پیروز بخت با اکتفا به قانون تقویت و توسعه  نظام استاندارد گفت: اداره کل استاندارد تنها باید عامل تقویت و توسعه نظام استاندارد محصولات شود نه اینکه تولید کننده کیفیت.

بنزین وارداتی از چین نداریم

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه بنزین وارداتی از چین نداریم و بنزین تولید داخل یورو 4 است اما این در حالی که تعداد ماشین هایی که باید یورو 4 بزنند بسیار کم است و به همین علت اثر بنزین یورو 4 روی کیفیت و سلامتی هوا نمی بینیم.

پیروز بخت گفت: از سالهای پیش پراید و پژو را غیر استاندارد اعلام کردیم.

                                                                                                                            

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار