تابناک / مدیرکل فرودگاه گیلان بیان کرد: فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به سبب شرایط جوی پیش بینی شده و بارش برف سنگین برای روزهای آتی از امروز تا پایان هفته آماده باش است.
کد خبر: ۸۲۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ 08 February 2020
فرودگاه گیلان به سبب شرایط جوی به حالت آماده باش درآمد

 

تابناک / مدیرکل فرودگاه گیلان بیان کرد: فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به سبب شرایط جوی پیش بینی شده و بارش برف سنگین برای روزهای آتی از امروز تا پایان هفته آماده باش است.

 

غلامرضا کریم آقایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این فرودگاه آمادگی مقابله با شرایط زمستانی را تا زمانی که تبدیل به بحران نشده است داراست اما اگر برف به شرایط بحران تبدیل شود با توجه به اینکه فرودگاه ها از جمله نقاط مهم شهر است، برای باز ماندن راه هوایی نیازمند یاری رسانی دیگر ارگان های متولی هستیم.
وی سطح رسیدن شرایط به بحران را اعلام نکرد و اظهار داشت : آبانماه امسال مانور عملیات زمستانه برای آمادگی و تجهیز فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در گذران روزهای سخت احتمالی نیز برگزار شد.
وی، هدف از تدوین دستورالعمل مانور یادشده را تعیین رویه ای برای مواجه با وضعیت جوی نامناسب در نگهداری سطوح پروازی، اماکن، محوطه پایانه و ... در زمستان و عملیاتی نمودن فرودگاه در شرایط بارش برف عنوان کرد.
کریم آقایی با اشاره به فعالیت ۶۰ نفر از عوامل انسانی در اجرای این مانور افزود : فرودگاه سردار جنگل با توجه به وجود سیستم های کمک ناوبری DVOR,ILS و سیستم روشنایی تقرب دقیق(SFLS)، (PALS ) از جمله فرودگاه های پرتردد شمال کشور است.
وی خاطرنشان کرد : فرودگاه بین المللی رشت همچنین به دلیل بهره برداری چندین پروژه زیرساختی آماده ارزیابی برای اخذ گواهینامه فرودگاهی و همچنین افزایش پروازها توسط شرکت های هواپیمایی است.
کریم آقایی تصریح کرد: در فرآیند صدور گواهینامه فرودگاهی کلیه موارد مرتبط با ایمنی عملیات و استانداردهای فرودگاهی به صورت یکپارچه انجام می شود و می توان گفت مدیریت فرودگاه با آماده سازی شرایط اخذ گواهینامه فرودگاهی، علاوه بر رفع کمبودها و تأمین استانداردها، به نوعی کلیه فرآیندهای مؤثر بر ایمنی عملیات هواپیماها را متمرکز،  مستند، یکپارچه و قابل نظارت و ارزیابی می نماید.
وی در بخش دیگری از توضیحات خود به ارتقاء بستر انتقال پیام های هوانوردی از سیم های زوج به فیبر نوری با هدف سرعت و ایمنی داده ها در فرودگاه سردار جنگل رشت اشاره کرد.  
وی یادآور شد: در زمان حاضر از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت تعداد ۱۲۰ پرواز رفت و برگشت در ۹ مسیر داخلی بصورت هفتگی، پرواز برنامه ای برقرار است.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران  و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از سطح آبهای آزاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار