مرحله گروهی مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور در حالی به پایان رسید که تیم زاگرس اسلام‌آبادغرب با کسب تنها ۱۰ امتیاز و قرار گرفتن در رده سوم گروه خود عملا نتوانست چهره موفق فصل گذشته خود را تکرار و انتظارات را برآورده کند.
کد خبر: ۸۲۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 08 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور امسال با شیوه جدیدی برگزار شد، این رقابت ها امسال و برخلاف فصل گذشته با شرکت ۱۱ تیم و در قالب ۲ گروه پنج تیمی برگزار و مقرر شد در پایان مرحله گروهی از هر گروه چهار تیم و در مجموع هشت تیم به دور دوم راه پیدا کنند.

براساس قرعه کشی انجام شده تیم های نیروی زمینی کازرون، ذوب آهن اصفهان، زاگرس اسلام آبادغرب، سربداران سبزوار، ذغال سنگ طبس و ستارگان دشستان در گروه اول و مس کرمان، فولاد مبارکه سپاهان، فراز بام دهدشت، نفت و گاز گچساران و خیبر اراک نیز در گروه دوم قرار گرفتند.

آغاز مسابقات زاگرس در لیگ برتر با پیروزی مقابل نماینده طبس

مسابقات این فصل لیگ برتر هندبال از روز ۲۴ مرداد آغاز و یک روز بعد در آخرین دیدار این هفته زاگرس اسلام آبادغرب با حساب ۳۱ بر ۲۲ مقابل مهمان خود ذغال سنگ طبس صاحب برتری شد.

در هفته دوم اما نماینده اسلام آبادغرب مقابل میزبان اصفهانی خود تیم ذوب آهن با حساب ۲۷ بر ۲۰ نتیجه را واگذار کرد تا اولین شکست این فصل زاگرسی ها که نایب قهرمانی فصل گذشته را یدک می کشیدند رقم بخورد.

در هفته سوم تیم زاگرس میزبان ستارگان دشستان بود که توانست با ارایه یک بازی منسجم ۳۰ بر ۲۲ مهمان خود را با شکست بدرقه کند.

دومین پیروزی متوالی این فصل نماینده اسلام آبادغرب در دیدار هفته چهارم این تیم برابر سربداران سبزوار تداوم یافت و این بار آنها بازهم در خانه توانستند با حساب ۳۲ بر ۳۱ حریف خود را شکست دهند.

در هفته پنجم و پایانی نیم فصل اول مرحله گروهی تیم زاگرس در دیداری حساس به مصاف نیروی زمینی کازرون رفت و مقابل میزبان قدرتمند خود با حساب ۲۲ بر ۲۰ نتیجه را واگذار کرد.
حضور نیافتن نماینده اسلام آبادغرب در دیدار آغازین نیم فصل دوم

مسابقات دور برگشت برای زاگرس نشینان اسلام آبادی با وقفه ای طولانی مدت به دلیل حضور در جام باشگاه های آسیا از روز اول آذر ماه آغاز شد که با حضور نیافتن این تیم برابر ذغال سنگ طبس، فدراسیون نتیجه را با حساب ۱۰ بر صفر به سود حریف اعلام کرد.

در هفته هفتم مسابقات تیم زاگرس موفق شد با حساب ۲۸ بر ۲۱ حریف اصفهانی خود ذوب آهن را با شکست بدرقه کند تا به نوعی انتقام دیدار رفت را گرفته باشد.

زاگرس در هفته هشتم مهمان ستارگان دشستان بود که تلاش ۲ تیم در پایان حاصلی جز تساوی ۲۳ بر ۲۳ برای آنها نداشت.

در هفته نهم رقابت های لیگ برتر، زاگرس اسلام آبادغرب مهمان سربداران سبزوار بود که در این مسابقه با یک گل اختلاف و با حساب ۲۶ بر ۲۵ نتیجه را واگذار کرد.

نماینده اسلام آبادغرب در هفته دهم و پایانی رقابت ها نیز میزبان صدرنشین گروه نیروی زمینی کازرون بود که در نهایت با قبول شکست ۳۴ بر ۲۹ مرحله گروهی را با شکست به پایان رساند.

تیم زاگرس اسلام آبادغرب در پایان مرحله گروهی از ۱۰ مسابقه خود صاحب چهار پیروزی، یک تساوی و پنج شکست شد، این تیم در مسابقات ۲۳۸ گل به ثمر رساند و همین تعداد گل را نیز از حریفان دریافت کرد تا با تفاضل صفر و کسب ۱۰ امتیاز رده سوم گروه اول را به خود اختصاص دهد.

در این گروه نیروی زمینی کازرون از ۱۰ مسابقه با ۲۰ امتیاز، ذوب آهن با ۱۷ امتیاز، زاگرس با ۱۰ امتیاز (تفاضل صفر) و سربداران سبزوار نیز با ۱۰ امتیاز (تفاضل منفی ۴) به ترتیب در رده های اول تا چهارم قرار گرفته و راهی دور دوم شدند.

در گروه مقابل نیز مس کرمان از هشت مسابقه و با ۱۸ امتیاز، سپاهان با ۱۴ امتیاز، فراز بام دهدشت با ۹ امتیاز و نفت و گاز گچساران با ۹ امتیاز اول تا چهارم شدند و با صعود به دور بعدی باید مقابل زاگرس اسلام آبادغرب مسابقه دهند.

عملکرد زاگرس در لیگ برتر با توجه به بضاعتش قابل قبول است

مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آبادغرب پس از پایان دیدارهای گروهی این تیم در رقابت های لیگ برتر به خبرنگار ایرنا گفت: در مجموع عملکرد تیم و بازیکنان با توجه به بضاعت های موجود قابل قبول بود و من از همه آنها به اضافه کادر فنی تشکر می کنم.

سجاد اعظم با بیان اینکه زاگرس بازیکنان و کادر فنی خوبی در اختیار دارد، گفت: مشکلات متعددی که بارها عنوان شد اجازه نداد نتایج بهتری کسب کنیم در حالی که اگر شرایط خیلی از تیم های دیگر لیگ برتری را داشتیم قطعا وضعیت کاملا فرق می کرد.

وی گفت: تیم ما امسال با مشکلات عدیده ای روبرو بود و استرس حضور یا عدم حضور در جام باشگاه های آسیا و سپس آن نحوه اعزام که تا لحظات آخر هیچ چیزی مشخص نبود و حتی تا آستانه انحلال نیز پیش رفتیم همه در نتایج کسب شده اثرگذار بود.

مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آبادغرب، مشکل مصدومیت و محرومیت بازیکنان این تیم در برخی مسابقات را نیز یادآور شد و افزود: با این حال بازیکنان ما مردانه تا اینجای کار ایستادگی کردند و توانستند با کسب عنوان سوم گروه خود جواز حضور در دور دوم را کسب کنند.

اعظم تصریح کرد: تیمی مانند مس کرمان که در گروه مقابل هر هشت مسابقه خود را با پیروزی پشت سر می گذارد هزینه ای که برای خرید چهار تا پنج بازیکن ملی پوش خود انجام داده با کل هزینه های یک فصل تیم ما برابری می کند، در چنین شرایطی کاملا مشخص است که نتیجه چگونه رقم می خورد و کدام تیم مدعی اصلی عنوان قهرمانی می شود.

وی گفت: باوجود تمام کمبودها و کاستی ها تیم ما مردانه جنگید تا با کسب نتایج مناسب دل مردم کرمانشاه و هواداران خود را در تمام نقاط استان شاد کند و امروز همه مقابل وجدان خود راضی هستیم که برای موفقیت و سرپا نگه داشتن این تیم از هیچ کوششی دریغ نکردیم.

مدیرعامل باشگاه زاگرس اسلام آبادغرب با تاکید بر اینکه این تیم متعلق به شخص، جریان و یا گروه خاصی نیست و تنها به عموم مردم ورزش دوست استان اختصاص دارد، گفت: پشتوانه های اصلی تیم همین مردمی بودند که عاشقانه در مسابقاتی که میزبان بودیم زاگرس را تشویق و هرگز او را تنها نگذاشتند.

اعظم در پایان همچنین با قدردانی از حمایت های استاندار، مدیرکل و معاون توسعه ورزش قهرمانی ورزش و جوانان استان از تیم زاگرس، گفت: تیم ما باصعود به دور دوم مسابقات حساس تری نسبت به مرحله گروهی پیش رو دارد و نیازمند حمایت گسترده تر آنهاست.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار