باشگاه فناوری، مرکز نوآوری و آزمایشگاه سلامت با حضور معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و در هفتمین روز از ایام دهه فجر، روز شنبه در ساختمان آفرینش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۲۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ 08 February 2020

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مرکز فناوری سلامت اصفهان با حدود یک میلیارد تومان اعتبار، مجهز به سه بخش باشگاه فناوری، مرکز نوآوری و آزمایشگاه شده است.

شقایق حق جو، زمان احداث و بهره برداری از این مرکز را ۶ ماه عنوان کرد و گفت: این مرکز در هزار مترمربع با ظرفیت پذیرش روزانه ۲۰۰ نفر بنا شده است.

وی اظهار داشت: در حوزه سلامت، مشتری اصلی بیماران هستند که باید با آنها با تفکر و براساس همدلی به منظور درک مساله و مشکل آنها برخورد شود ؛ بر این اساس در باشگاه فناوری سلامت به تبیین مشکلات حل نشده بیماران پرداخته می‌شود.

وی ادامه داد: سپس در مرکز نوآوری سلامت به ایده‌پردازی برای رفع مشکل بیماران پرداخته و سپس این ایده‌ها در آزمایشگاه ریبوزوم ساخته و پرداخته می‌شود.

حق جو خاطرنشان کرد: بیماران دارای مشکل در تشخیص و درمان از طریق بیمارستان‌های آموزشی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی شناسایی و به  این مرکز معرفی می‌شوند.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۸۰۰ عضو هیات علمی است.

سورنا ستاری در آئین افتتاح ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: جهت گیری در دانشگاه شکل گرفته و آن اکوسیستم و زیست بومی است که برای اهمیت به جوانان ایجاد شده است.

وی افزود: دانشگاه مسئولیتی دارد که توسعه استارتاپ‌ها و در اختیار قرار دادن فضای لازم برای توسعه این مراکز است. همین موضوع مسئولیت ما را در معاونت علمی و فناوری سنگین‌تر می کند. 

رئیس بنیاد علمی نخبگان با اشاره به عزم دانشگاهی و تلاش های انجام گرفته، گفت: در بازدید قبلی که حدود یک سال گذشته از دانشگاه اصفهان انجام شد، گمان نمی کردیم که این برنامه گسترده مدنظر دانشگاه از حرف به عمل برسد و همین اراده ایجاد شده در دانشگاه بر مسئولیت ما می افزاید.

ستاری تاکید کرد: اگر طرح جامع دانشگاه نیز آماده باشد، آماده ایم تا در جلسه ای مشترک صحبت کرده و آن را بررسی کنیم تا سریع تر کارها پیش رود.

وی ابراز امیدواری کرد که اتفاقات خوبی بعد از این بازدید رخ دهد و خاطرنشان کرد: باید دانشجویان داخل دانشگاه، سایر دانشجویان و بخش خصوصی در کنار هم فعالیت کنند. زیرا تعداد جوانانی که در این مراکز جذب شده و کار می کنند، بسیار مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار