مدیرکل هواشناسی مازندران از ورود سامانه سرد بارشی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۲ 09 February 2020

به گزارش تابناک مازندران، مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: از روز یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه نیز بارش باران و وزش باد شدید در مناطق پایین دست، بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها مورد انتظار است.

سید محمد رضا رضوی در گفت‌وگو با ایسنا از ورود سامانه سرد بارشی از صبح یکشنبه شنبه تا اواخر وقت سه شنبه ۲۲ بهمن در استان خبر داد و اظهار کرد: در این راستا این اداره کل اخطاریه‌ای را صادر کرد و بر این اساس منطقه اثر این سامانه سرد بارشی ابتدا مناطق غربی و بتدریج مناطق مرکزی و شرقی خواهد بود.

وی تصریح کرد: نوع مخاطره بارش باران و برف، وزش باد شدید بین ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت، کولاک، برف و کاهش شدید دما بین ۱۵ تا ۲۵ درجه پیش‌بینی شده است.

رضوی خاطرنشان کرد: از بعد از ظهر دوشنبه تا پایان وقت سه شنبه نیز علاوه بر بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها، با کاهش محسوس دما روبرو هستیم و عمده بارش‌ها درمناطق پایین دست به‌صورت برف یا مخلوط باران و برف خواهد بود.

وی افزود: تخمین مجموع بارش در مناطق غربی ساحلی و جلگه‌ای باران بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر و برف بین ۱۰ تا ۳۰ سانتی‌متر و در ارتفاعات و دامنه‌ها برف بین ۳۰ تا۱۰۰ سانتی‌متر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران عنوان کرد: تخمین مجموع بارش در مناطق مرکزی و شرقی، ساحلی و جلگه‌ای باران بین ۳۰ تا ۶۰ میلیمتر و برف بین ۵ تا ۱۵ سانتی متر ارتفاعات و دامنه‌ها برف بین ۲۰ تا
۷۰ سانتی‌متر است.

رضوی در توصیه‌ای یادآور شد: بخش‌های مختلف اجرایی کل استان مازندران تمهیدات لازم را به‌عمل آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار