کد خبر: ۸۲۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 09 February 2020
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: کسانی که با عنوان اصلاح طلب از کاندیداهای اصولگرا حمایت می کنند سقوط کرده است و دیگر نمی توان آن را اصلاح طلب نامید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیدضیاالدین رضاتوفیقی در یادداشتی با عنوان «اندر نکوهش فرصت طلبان و حزب باد» آورده است:
اندر نکوهش فرصت طلبان و حزب باد
امیرالمومنین ( ع ) در فرازى از خطبه ى ١٠٨ نهج البلاغه مى فرماید : أَیْنَ تَذْهَبُ بِکُمُ الْمَذَاهِبُ وَ تَتِیهُ بِکُمُ الْغَیَاهِبُ وَ تَخْدَعُکُمُ الْکَوَاذِبُ وَ مِنْ أَیْنَ تُؤْتَوْنَ وَ أَنَّى تُؤْفَکُونَ = روشهاى گمراه کننده شما را به کجا مى کشاند تاریکى ها و ظلمتها، تا کى شما را متحیّر مى سازد دروغ پردازیها تا چه زمانى شما را مى فریبد ؟
خیلى ساده و بدون تکلف و عبارت پردازى به دوستان اصلاح طلب مى گویم که در هر سه حوزه ى انتخابیه هر اصلاح طلب شاخصی از هر کاندیدای اصولگرایی ، چه به صورت صریح و آشکار و چه به طور ضمنی و پنهان ، حمایت کند سقوط کرده است و دیگر نمی توان او را اصلاح طلب نامید یا به حساب آورد . استحکام و استواری یا تذبذب و تزلزل شخصیت ِهر کسی از مواضع او در شرایط دشوار و سخت مشخص می شود . بى ثباتى ها و ناپایداری ها و تزلزل های ناشی از ترس و طمع و منافع باعث بى اعتمادى در جامعه و رشد جریان اپورتونیست و فرصت طلب و حزب باد در میان جریان هاى سیاسى و بدنه ى مدیریت کشور و استان شده است که خود پیامدهاى ناگوارى براى مردم و کشور داشته است . اصلاح طلبان نمی توانند افرادی را که اسم و رسمی در جریان اصلاح طلبی به هم زدند یا پست و مقامى از قِبَلِ این جریان به دست آوردند ، اگر اکنون پشت اصلاح طلبان را خالی کردند، ببخشند یا جایگاهی برای آنان در آینده قائل شوند . اصولگرایان ممکن است امروز قدرت را با ابزارهایی که در دست دارند قبضه کنند اما بی آینده ترین جریان سیاسی ایران هستند که در سمت اشتباه تاریخ و آینده ایستاده اند . هر فرد تحصیل کرده و شاخصى در هر جریان سیاسى حضور داشت باید بر مبناى اخلاق ، مرد و مردانه ایستادگى کند .
آشکارا نام یک جریان را بر خود نهادن و پنهانى با جریانى دیگر نرد عشق باختن صفت مردان ِ مرد نیست .
دل و جانم به تو مشغول و نظر در چپ و راست
تا ندانند حریفان که تو منظور منی
همان که فرزدق به امام حسین ( ع ) در راه کوفه گفت : قلوب الناس معک و اسیافهم علیک . دل های کوفیان با تو اما شمشیرهایشان علیه توست . اگر برای امام چنین افرادی مفید واقع شدند برای این یا آن جریان سیاسی یا برای مردم هم سودی خواهند داشت . اگر کسی بر مبنای عقل و استدلال و اخلاق به این نتیجه رسید که که حضور و حمایتش از جریان سیاسی اصولگرا یا اصلاح طلب یا هر دو جریان موجه نیست و توجیه عقلانی و اخلاقی ندارد ، حق دارد که موضع عوض کند اما از آن پس باید نسبت به هدایت عقل ِخود بر موضع خویش پایدار بماند ، نه اینکه بر مبنای منافع و فرصت طلبی هر بار به سمتی غش کند . دو رویی و دو رنگی و ریاکاری آفتی ست که بنیان اعتماد را در جامعه مترلزل کرده است .
ظاهرش چون بوذر و سلمان بود
باطنش همچون ابوسفیان بود .
ما باید به مردم بگوییم که به هر کاندیدایی قول حمایت دادید صادقانه بر قول خود پایدار بمانید نه اینکه مانند برخی ها امشب با این کاندیدا شام بخورید و فردا با آن یکى صبحانه . مردم قابل نقدند ، مردم اگر چه در مواردی قابل ستایش اند اما تنها قابل ستایش نیستند ، بر رفتارهای مردم یقینا نقد وارد است ، به عنوان مثال همین بازگشت به طایفه گرایی در همه ی شهرستان های استان و کم ارزش کردن مرز بندی های فکری و گفتمانی و سیاسی باید زشت شمرده شود و هشدار داده شود که اَین تذهبون ، به کجا مى روید ؟ . سیاستمداران فریبکار ، بخاطر رای و جلب نظر ، تنها از مردم تعریف می کنند ، در حالیکه نخبگان و فرهیختگان و دلسوزان باید در جاهایی که اشتباه وجود دارد نقد کنند و هشدار بدهند که اگر به قول و وعده و پیمان خود با دیگران نمانید نه تنها کار غیر اخلاقی کردید بلکه اعتماد را که مایه ی قوام جامعه است از میان خواهید برد . کاندیداها باید به مردم بگویند اگر به رقیب من قول دادید بر قول و قرار خود محکم بمانید زیرا بر عهد و پیمان ماندن مهمتر از پیروزی من است . مردم باید به یکدیگر راست بگویند ، از دروغ همه ضرر می کنند ، باید به عهد و‌ پیمان خود پایبند باشند ، از پیمان شکنی همه ی مردم زیان می بینند . باید اهل مروّت و‌مدارا باشند ، از ستیزه و نزاع همه آسیب می بینند ، باید اهل گذشت و محبت باشند تا همه از کینه و دشمنی آسیب نبینند./ افتونیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار