در یکصد و هفتمین جلسه شورای شهر اهواز مظرح شد
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: اینکه رئیس قوه قضائیه از من می‌خواهد مسببین را بررسی کنم و پیگیر موضوع باشم، نشان از اهمیت مساله است. اینکه من به عنوان رئیس کل دادگستری خوزستان  و همچنین نماینده ولی فقیه در خوزستان در این جلسه حضور داریم، نشان از اهمیت موضوع آبگرفتگی است.
کد خبر: ۸۲۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰ 11 February 2020

صادق مرادی در یکصد و هفتمین جلسه شورای شهر اهواز که امروز ۲۱ بهمن‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: اساسا بحث ما این است که بتوانیم در راستای مطالب و مسائل شهری، خدمتی به مردم اهواز و خوزستان کنیم.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به پیگیری رئیس قوه قضائیه در خصوص بحث آبگرفتگی اهواز، گفت: اینکه رئیس قوه قضائیه وضعیت آبگرفتگی نقاط آسیب‌دیده و محروم را پیگیری می‌کند، نشان از حساسیت موضوع است. رئیس قوه قضائیه پیگیر وضعیت نقاط محروم مانند حصیرآباد و کوت عبدالله بود نه نقاط برخوردار مانند کیانپارس.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: اینکه رئیس قوه قضائیه از من می‌خواهد مسببین را بررسی کنم و پیگیر موضوع باشم، نشان از اهمیت مساله است. اینکه من به عنوان رئیس کل دادگستری خوزستان  و همچنین نماینده ولی فقیه در خوزستان در این جلسه حضور داریم، نشان از اهمیت موضوع آبگرفتگی است.

مرادی با اشاره به طرح ضربتی جمع آوری آبهای سطحی و آبگرفتگی اهواز بیان کرد: سازمان بازرسی را مامور کرده ام که به محض اینکه اجرای این طرح آغاز شود، در این زمینه نظارت تمام داشته باشند.

وی بیان کرد: امیدواریم آبفا و شهرداری در اجرای این طرح حسن اجرا داشته باشند و در نهایت نیز سازمان بازرسی، این حسن اجرا را به صورت مکتوب به ما اطلاع دهد. امیدواریم شرکت آبفا و شهرداری اهواز با نظارت اعضای شورا تلاش‌های خوبی داشته باشند و شاهد این باشیم که کمترین آسیب به مردم وارد شود.

رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست گفت: بارندگی آذر امسال و آبگرفتگی معابر یک تجربه تلخ برای ما و شهروندان رقم زد.

محمدجعفر فلسفی افزود: طرح ضربتی با همکاری شورای اسلامی شهر اهواز، شهرداری و شرکت آبفا برای شناسایی نقاط بحرانی شهر تهیه شده است.

وی گفت: هزینه‌ اجرای این طرح از محل اعتبارات شرکت آب و فاضلاب اهواز است اما به دلیل محدودیت این اعتبارات در برخی نقاط نیز شهرداری باید همکاری کند.

فلسفی با اشاره به اینکه بازه زمانی کوتاهی برای اجرای طرح در نظر گرفته شده است افزود: براساس این طرح در هر نقطه راهکارهای مدیریت آب، مدیریت شرایط بحران و تخلیه سریعتر آب بررسی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز نیز در این نشست گفت: پس از سیل فروردین امسال حدود ۷۵ کیلومتر شبکه فاضلاب این شهر در نقاط مختلف دچار ریزش شده که بیشتر خطوط اصلی و کلکتورها بودند.
بهنام مریدی افزود: تاکنون حدود ۶۰ کیلومتر از این شبکه بازسازی و وارد مدار شده و بقیه پروژه نیز پیشرفت ۸۰ درصدی دارد.

وی گفت: در بارندگی آذر امسال نیز ۵۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب اهواز ریزش کرد که یکی از این نقاط بلوار معلم کوی باهنر است که همچنان درحال اجرای پروژه آن هستیم.

مریدی ادامه داد:تاکنون حدود ۵۰۰ متر از خط فاضلاب این منطقه تعویض شده و به دلیل در مدار بودن فاضلاب کار بسیار سنگینی است.

وی گفت: تاکنون چهار هزار میلیارد ریال طرح در حوزه شبکه فاضلاب اهواز اجرا شده درحالی که فقط ۹۵۰ میلیارد ریال در قالب اوراق تخصیص یافته است.

مریدی با اشاره به اجرا نشدن کامل طرح جامع فاضلاب شبکه اهواز بیان کرد: ۴۰ درصد این طرح اجرایی شده و حدود ۱۱۴ کیلومتر از کلکتورها اجرایی نشده است.

وی گفت: با اجرایی شدن طرح ضربتی جمعآوری دفع آب‌های سطحی و فاضلاب در نقاط بحرانی اهواز برخی از این مشکلات حل می شود.

مدیرعامل آبفای اهواز درخصوص ترمیم نوار حفاری پس از اجرای عملیات توسط شرکت آبفا افزود: حدود ۱۷۰ میلیارد ریال پیمانکار بابت آسفالت خیابان ها از آبفا طلب دارد که قرار شد بخشی از این طلب میان این شرکت و شهرداری تهاتر شود.

همچنین فاضل عبیات بیان کرد: طرح جامع شبکه فاضلاب اهواز کمتر از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از سوی دیگر شبکه فرسوده و ناکارآمد است.

وی با بیان اینکه حدود یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر این شبکه فرسوده است.گفت: در چند سال گذشته اقدامات موقت و سطحی برای برطرف شدن مشکلات فاضلاب اهواز انجام شده است.

عبیات، با اشاره به اینکه اهواز نیازمند ساختار سالم برای اجرای طرح جامع فاضلاب است ادامه داد:نماینده ولی فقیه در خوزستان و رییس کل دادگستری برای حل مشکل فاضلاب از نقاط مختلف شهر دیدن می‌کنند این امر از سویی نشان دهنده مرجعیت قراردادن این افراد توسط مردم است و از سویی دیگر برای ارزیابی هزینه کرد اعتبارات صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در بارندگی ۲۵ آذر امسال حدود ۱۷ میلیون مترمکعب آب باران در مدت ۲ ساعت وارد شهر اهواز شد؛ حتی اگر شبکه جامع فاضلاب اهواز به طور کامل احداث می شد بازهم جوابگوی این حجم از آب باران نبود بنابراین این شهر به شبکه دفع آب های سطحی نیاز دارد اما اینکه چه مقدار آب باران توسط شبکه فاضلاب و شبکه دفع آب های سطحی تخلیه شود نیاز به بررسی کارشناسی دارد.

عبیات با اشاره به اینکه در بارندگی آذر امسال ۱۴هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به شبکه فاضلاب اهواز وارد شد افزود: در مجموع سیل فروردین و بارندگی آذر امسال شبکه فاضلاب اهواز ۲۰ هزار میلیارد ریال خسارت دید که اگر این خسارت ها جبران نشود این شبکه بیشتر دچار بحران می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار