شبکه‌های اجتماعی در ایام الله دهه فجر امسال رنگ و بوی خاصی داشت که در این گزارش بخشی از فعالیت کاربران را باهم مرور می‌کنیم.
کد خبر: ۸۲۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 11 February 2020

پرچم فجر سلیمانی در دستان کاربران مجازی؛

به گزارش تابناک سمنان: به تاریخ امروز چهل و یک سال از تولدش می‌گذرد و پای در میانسالی گذاشته است. بچه‌های دهه ۴۰ او را با تمام وجود درک کردند و حالا نوجوانان و جوانان نسل جدید بدون آنکه اتمسفر پیروزی انقلاب اسلامی را احساس کرده باشند، سربازان راه انقلاب هستند و حضورشان بیش از پیش در جشن شکوهمند انقلاب اسلامی دیده می‌شود.

انقلاب شکوهمند اسلامی امسال در حالی چهل و یکمین سال پرفروغ خود را از سر می‌گذراند که سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی دیگر در کنارمان نیست، اگرچه شهدا زنده‌اند و عند ربهم یرزقون شده‌اند، اما جای خالی‌ سیدالشهدای مقاومت بیش از هرچیزی حس می‌شود و داغ نبودن و باور آن برای هر ایرانی جانکاه است. دهه فجر امسال از همان نخستین روزها رنگ و بوی متفاوتی داشت. حس و حالی غریب که با غم فراق و دلتنگی عجین شده و هر کاربر مجازی واگویه‌های خودش را در یکی از شبکه های اجتماعی منتشر کرده است.

پرچم فجر سلیمانی در دستان کاربران مجازی؛

گفتنی است فضای مجازی در سال‌های اخیر نقش پررنگی در تبادل اخبار، افکار و عقاید عمومی داشته است و این روزها فعالیت کاربران را بیش از پیش به خود می‌بیند. کاربران فعال که متناسب با هر رویداد و اتفاقی مطالبی را در حساب‌های کاربری خود منتشر و هشتگی را در صفحات شخصی خود داغ می‌کنند، همزمان با ایام‌الله دهه فجر و در روزهای منتهی به شهادت سردار سلیمانی هشتگ‌های #فجر_سلیمانی را به راه انداختند و در این ده روز طوفانی را در توئیتر به پا کردند. آنها ضمن انتشار این هشتگ خود را خونخواه سردار دل‌ها خواندند و در تبادل‌ پیام‌های خود اظهار کردند که تا همیشه تاریخ پای رکاب امام زمان(عج) و نائب ایشان تمام قد ایستاده‌ و آماده خدمتند.

برخی کاربران هم در پست‌های توئیتری خود نوشتند با وجود اینکه تابحال در راهپیمایی 22بهمن شرکت نکرده‌اند، اما امسال تنها به عشق، ارادت و احترام سیدالشهدای مقاومت در این حماسه تاریخی شرکت می‌کنند، چراکه حاج قاسم این انقلاب را دوست داشت و چهل سال از عمر با برکت خود را در راه این انقلاب، مجاهده و حفظ امنیت کشور پهناور ایران اسلامی صرف کرد.

پرچم فجر سلیمانی در دستان کاربران مجازی؛

پرچم #فجر_سلیمانی در دستان کاربران مجازی؛

پرچم فجر سلیمانی در دستان کاربران مجازی؛

لازم است گریزی به روزهای انقلاب بزنیم، روزگاری که انحصار وسایل ارتباط جمعی در اختیار رژیم‌ شاهنشاهی و نیروهای سلطنتی آن بود، نامه، تلگراف و پیام‌های ضبط‌شده امام خمینی(ره) از مهم‌ترین ابزار ارتباطی آن زمان به شمار می‌رفت که توسط انقلابیون به شکل اعلامیه در اختیار مردم قرار می‌گرفت. پیش از این دیوار نوشته بود و روزنامه دیوا‌ری‌هایی که نوجوانان آن را ابداع کردند، شاید همین چند رسانه دیواری امروز جایش را به توییترو اینستاگرام و .. داده است و امروزه شبکه‌های مجازی ابزاری برای رساندن صدای انقلاب و انقلابیون شده‌اند. به عبارتی دیگر می‌توان گفت محتوایی که امروز کاربران انقلابی در فضای مجازی تولید می‌کنند، پیش از انقلاب شعارنویسان انقلابی آن را بر روی دیوار می‌نوشتند. 

پرچم فجر سلیمانی در دستان کاربران مجازی؛

پرچم فجر سلیمانی در دستان کاربران مجازی؛

پرچم فجر سلیمانی در دستان کاربران مجازی؛

اگرچه در روزهای اخیر رسانه های معاند مثل هر سال شروع به سم پاشی علیه ایران و راهپیمایی بزرگ ایرانیان کرده‌اند اما مردم در فضای اجتماعی برای مقابله با این بایکوت خبری و سیاه نمایی سنگ تمام گذاشتند.

گزارش از الهام رضایی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار