معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به ورود سامانه بارشی به جو استان از امروز(27 بهمن)، گفت: بارش‌های موج اول این سامانه از امشب آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۲۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 16 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی محمد زورآوند، اظهار کرد: موج ناپایداری از امروز (یکشنبه) وارد استان شده که از اواخر وقت امروز فعالیت آن تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی دارای دو موج اصلی است، افزود: شدت فعالیت موج اول را از امشب تا ظهر فردا داریم و عمده بارش‌ها نیز نیمه شمالی تا شمال شرق استان را در بر خواهد گرفت.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: عمده بارش این موج به شکل باران است، اما در برخی نقاط سردسیر و گردنه‌ها نیز شاهد بارش برف خواهیم بود.

زورآوند زمان فعالیت موج دوم این سامانه را نیز مربوط به روزهای چهارشنبه و پنجشنبه اعلام کرد و ادامه داد: شدت بارش موج دوم بیشتر است و نواحی شرقی و جنوبی استان را بیشتر دربر می‌گیرد.

به گفته معاون هواشناسی استان کرمانشاه، این موج کاهش دما به همراه نخواهد داشت و در زمان فعالیت بارشی آن حداقل دمای اکثر نواحی استان، بجز نواحی سردسیر و گردنه‌ها بالای صفر است.

وی عنوان کرد: دما در زمان فعالیت موج دوم بالاتر از موج اول خواهد بود.

زورآوند با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد میزان بارش این سامانه قابل توجه است، افزود: البته با ورود سیستم به جو استان امکان تغییر آن نیز وجود دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار